• Tabletta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! 24 éves vagyok és 4 éve szedem a lyndinett 20 nevű fogamzásgátlót. Soha nem felejtettem el bevenni és mindig pontosan szedem. Emellett kerülöm más gyógyszerek használatát. A bizalmam mégis megrendült a tablettában. Már rengeteg oldalt elolvastam a működési mechanizmusáról és mindenhol az egyik legbiztosabb módszerként emlegetik. Ám a környezetemben több baba is született tabletta mellett (bár azt nem tudhatom, hogy beszedték-e rendesen a gyógyszert). Emiatt azonban elfog a rettegés, amikor a párommal együtt vagyunk, hogy mi van, ha engem mégsem véd meg a terhességtől. Állandóan rohanok tesztet venni, hogy láthassam, hogy nem történt baj. Volt már olyan páciense, aki önhibáján kívül lett terhes? Tényleg rábízhatom magam a tablettára? (persze előírás szerinti szedés mellett)Befolyásolja a felszívódást, ha étkezéssel együtt vagy utána történik a bevétel? És olvastam, hogy a magas mennyiségű c vitamin is csökkenti a hatását; akkor a túlzott gyümölcsfogyasztás is? Félek, hogy az állandó aggódásom tönkreteszi a kapcsolatomat, de egy terhesség az egész életemet tenné tönkre. Kérem nyugtasson meg. Válaszát előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem!
         
        Nyugodjon meg, ha rendszeresen szedi a tablettát az előírásnak megfelelően, akkor nem fog teherbe esni. Nagyon ritka, hogy valaki a tabletta mellett esik teherbe. Általában valóban a fő ok az, hogy pl. kihagytak egy szemet. A sok gyümölcs evése nem befolyásolja a tabletta hatását, ne aggódjon.
        Úgy gondolom, valami más ok lehet a háttérben, ami magyarázatot adhat a túlzott aggodalmára. Miért retteg ennyire egy terhességtől? Feltételezem tartós, stabil párkapcsolatban él, hiszen tablettát szed, ami nagyfokú bizalmat mutat a partner iránt. Mindkét részről. Valóban sokszor nem ideálisak a körülmények a gyermekvállalásra, de be kell ismernünk, ideális körülmények valójában nincsenenk is. Nem láthatok bele az életébe, de úgy gondolom, ha a párkapcsolatát félti, érdemes lenne felkeresnie egy jó pszichológust, aki segít megtalálni és kezelni a félelme okát.
        Mielőbbi nyugalmat kívánok!
         

        Dr. Farkas Ágnes

         

        Kedves Kérdező!

        Tabletta hiba nincs, csak a szedés elfelejtése, 1000mg Cvitamin hosszabb ideig szedése utáni hirtelen abbahagyás, drogok, antibiotikumok bizonytalanná teszik a védelmet.Nyugodjon meg.

        Üdvözlettel: Dr. Nyitray Gábor 

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!


           
         
         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-09-07 19:07:09; Megválaszolva: 2011. augusztus 05., 09:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...