• Cilest gyógyszer elkezdése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktor úr! 31 éves anyuka vagyok. 20 éves koromban kezdtem Cilest fogamzásgátlót szedni. Kb. 6 évig, szedtem, majd abbahagytam, mert gyermekeket szerettünk volna. A gyógyszerrel semmilyen problémám nem volt a szedése alatt. Most miután 2 gyermekem megszületett ( a legkisebb 20 hónapos) ismét gyógyszer szeretnék szedni. Az orvosom a Cilest tabletta szedését javasolta. Én csak az miatt aggódom kicsit, hogy a 2. terhességem alatt visszerem lett a nemi szervemen, ami az orvosom szerint a terhesség miatt alakult ki, és a későbbiekben a szülés után el is múlt, azóta nem igazán éreztem, hogy lenne. Édesanyám jelenleg is szenved visszerekkel a lábán.A Cilest tabletta tájékoztatóján szerepel, egy utalás a visszeres problémákkal kapcsolatban. A kérdésem az lenne, hogy nyugodtan szedhetem-e a tablettát? Illetve a gyógyszer elkezdését az befolyásolja-e, hogy 2008. február hónapban volt egy p:3-as +HPV rákszűrésem, majd márciusban p:2-es lett HPV nélkül. Most júliusban P:2-es lett ismét HPV-vel. S a meghatározás szerint magas kockázat, így hamarosan egy immunerősítő tablettát kell majd elkezdenem szedni. Ön szerint a két elmondott dolog mellett nyugodtan elkezdhetem szedni a Cilest nevezetű fogamzásgátló tablettát? Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm! Tisztelettel.: Csilla

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Csilla!

        Igen, azt gondolom, hogy nyugodtan elkezdheti szedni a cilestet. A rákszűrése most negatív, az, hogy a HPV jelen van most a méhnyakban, nem feltétlenül jelent bajt. Ha visszerei pedig most nincsenek, akkor nem a most elkezdett cilest-től fognak kiújulni. Az esetleges trombózis hajlama szűrése végett egy vérvételt javasolnék (APC rezisztenia szűrés és 5-ös véralvadási faktor szűrés), amennyiben azok negatívak, teljes biztonsággal szedhető a gyógyszer.

        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor 

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!

           
         
         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-27 20:43:32; Megválaszolva: 2011. augusztus 04., 14:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...