• Fogamzásgátló, antibiotikum

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Úr! A múlthéten elkaptam egy vírusos hasmenős, lázas nyavalyát ami egész héten kínzott. Antibiotikumot (Klion) írtak fel rá, amit el is kezdtem szedni és ezen a hétvégén fogy el. Eközben én fogamzásgátlót is szedek (Symicia) és egészen biztos, hogy a múlt héten a legtöbb esetben sajnos nem tudott felszívódni a hasmenés miatt, illetve nem tudom, hogy az antibiotikum mennyire befolyásolja a hatását. A fogamzásgátlóm most pénteken fog elfogyni, és a menstruációm pedig általában kedden szokott megjönni. De most sajnos 1 héttel korábban, azaz most hétfőn igen intenzíven megjött... Kérdéseim a következőek: helyesen teszem, hogy a fogamzásgátlót már végig (péntekig) beszedem? Jövőhéten (amikor menstruálni szoktam) mit tegyek? Hagyjam ki ugyanúgy a 7 napot és kezdjem el az új levelet akkor utána amikor szoktam? Normális, hogy a betegségem és az antibiotikum miatt 1 héttel hamarabb jelentkezett a vérzés? Illetve hogy ilyen intenzíven, erősen? És most meddig használjunk majd a párommal még kiegészítő védekezést (óvszert)? Ha jövőhét szombaton elkezdem az új levelet (feltéve, ha így kell tennem most...) akkor már védett leszek? Vagy 2 hétig még óvszerrel is védekezzünk? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Tekse István válasza a hasmenés témában

        Kedves Kérdező! A "legtutibb" szerintem megvárni a következő normális menzeszt, addig gyógyszert nem szedni és óvszerrel védekezni. Ha még mindig rossz a felszívódás csak aggódhat, hogy hat-e rendesen az OC. Normális menzesz első napjától OC-t újrakezdeni. Üdvözlettel Dr. Tekse István www.szulesz-nogyogyaszt.hu

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tekse István
        Szülész-nőgyógyász
        TervezettBaba szakértő
        Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Tekse István

        Kérdés: 2017. június 15., 11:59; Megválaszolva: 2017. június 20., 13:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! A kérdésem az lenne hogy mitől lehet hogy a Dienille szedése mellett egy napig véreztem? Olyannak tűnt mint a menstruáció de csak nagyon kis ideig egy közepes mennyiségű vérzés volt. Most kezdtem el életemben először szedni és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül fél éve Volina fogamzásgátlót szedek. Nemrégiben gombás fertőzes miatt kaptam mycosyst-gyno gyógyszer, es Dalacin hüvelykrémet, azutàn gynoflor hüvelykúpot. A kérdésem az lenne hogy bármelyik...
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...