• Fogamzásgátló tünetei vagy terhesség?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértő! 23 éves vagyok, 7 éve szedem a Lindynette 20-as fogamzásgátlót. Közel 2 hónapja érzek folyamatos mellfeszülést, a melleim nagyobbak lettek, a mellbimbóim eresebbek, duzzadtak. Emellett heti 4-5 alkalommal erősebb, menstruációs görcsökhöz hasonló alhasi fájdalmaim vannak (a vérzési ciklustól függetlenül tapasztalom őket, a megvonásos vérzés után sem múlnak el). Tavaly már jelentkeztek hasonló tüneteim egyszer, de akkor a megvonásos vérzés elmúltával megszűntek. Az lenne a kérdésem, hogy okozhat-e a fogamzásgátló tabletta 6 év tünetmentes szedés után hasfájást, mellfeszülést, vagy 23 évesen még lehet természetes a mell növekedése, és csak azt tapasztalom? 1,5 hónapja voltam nőgyógyásznál, a HVT eredményem negatív, a hüvelyi ultrahang során mindent rendben találtak. Azóta jelentkezett már kétszer megvonásos vérzésem (a napokban múlt el), mennyisége, minősége is a megszokott volt. Néha viszont szédülök, émelygek is, az elmúlt hónapban gyakrabban, kb. hetente enyhébb hasmenésem jelentkezett. A mellfeszüléssel és alhasi görcsökkel együttvéve kell-e tartanom terhességtől? A tablettát órára pontosan szedem, hányás-hasmenés esetén pótolom, ha szükséges, kiegészítő védekezést is alkalmazunk. Túlaggódom a dolgokat vagy érdemes lenne tesztet csinálnom a tünetek fényében? Előre is köszönöm a segítségét!

        Dr. Csősz György válasza a Fogamzásgátló, Terhesség témában

        Véleményem szerint túlaggódja, de a panaszokat okozhatja akár a fogamzásgátló is. Kérjen orvosától esetleg egy másikat ha a tünetei a következő ciklusban is megvannak.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csősz György
        nőgyógyász

        Dr. Csősz György

        Kérdés: 2017. február 11., 00:00; Megválaszolva: 2017. február 14., 15:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...