• Menynire káros két esemény utáni tabletta egy hónapon belül?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor úr! Az elmúlt hónapban szeretkezés közben kétszer is elszakadt az óvszer (pedig ilyen az elmúlt nyolc évben egyszer sem fordult elő). Az első eset után esemény utáni tablettát használt a párom, a második eset után viszont nem tudjuk mit tehetnénk. Az első tablettának a nevére sajnos nem emlékszem (2 gyógyszert kellett bevenni 12 óra különbséggel), de a másodiknak már 120 órásnak (Ellaone) kéne lennie, mert a 72 órásból már kicsúsztunk. A kérdés tehát az lenne, hogy mennyire káros a tabletta kétszeri használata ilyen rövid időn belül? Előre is köszönöm válaszát.

        Dr. Pétervári László válasza a esemény utáni tabletta témában

        Bár az esemény utáni tabletta valóban hatásos, azért erre nem építheted a szerelmi életedet. A nőgyógyászok véleménye megoszlik abban, hogy milyen gyakran szabad alkalmazni. Elvileg egy ciklusban egyszer használható, de van olyan szakember, aki szerint három hónapon belül nem tanácsos újra használni. Ennek oka a túlzottan nagy dózisú progeszteron hormon, amelyet a szervezetedbe juttatsz vele.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Dr. Pétervári László
        Dr. Pétervári László, szülész-nőgyógyász
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541

        Kérdés: 2012. december 03., 15:53; Megválaszolva: 2012. december 06., 22:05

        Tudjon meg többet: esemény utáni tabletta

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Olyan problémám lenne,hogy 8 napja kezdtem el szedni a Yadine nevű fogamzásgátlót,a menstruációm első napján,előtte nem szedtem semmit.Pár éve miómát diagnosztizáltak nálam,nem növekedik és a havi erős vérzésen kívül nem...
        Olyan kérdésem kérdésünk volna hogy barátnőm most szerdán fogja felrakni a második Nuvaringet és az első felhelyezése óta folyamatosan vérzik erősen napi szinten és hogy ilyen esetben mi a teendő vagy ez el fog múlni ? vagy forduljunk...
        Tisztelt Doktor úr/nő! A mai napon a háziorvosom a Normix 200mg antibiotikumot írta fel hasmenéses panaszaimra. Emellett, már az évek óta bevált Volina 3mg/0,03mg fogamzásgátlót szedek. Érdeklődni szeretnék, hogy a Normix hatással van-e rá,...
        Kedves Doktor Úr! Abba szeretném hagyni a Lindinette 20 fogamzásgátló szedését. 1 hete szedem leállhatok e most azonnal vagy meg kell várnom az egész levél beszedését. 3 éve szedem és folyamatosan hízok tőle.Annak idején nem volt vérvétel...
        Kedves Doktornő / Doktor Úr, sajnálatos módon a fogamzásgátló tablettát (Symicia) feledékenységből egy nappal korábban vettem be, szerda helyett kedd este. Azt szeretném tudni, hogy szükséges-e még egy tablettát bevennem egy másik...
        Tisztelt Doktornő / Doktorúr! A problémám a következő: Több mint egy éve szedek Dienille fogamzásgátló tablettát, mellyel gondom eddig nem volt. A gyógyszert mindig este 8kor veszem be, kedden tartottam a 11.szemnél, ám a bevételt követően...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Több mint 1 éve szedem folyamatosan a fogamzásgátlót, de most az utolsó levél szedése közben véreztem (Még 1 heti adag volt hátra, de csak nagyon kis mennyiségü vérzés volt), és sokszor fáj a hasam. Az lenne a...
        Rezia nevü fogamzásgátlót szedek, minden nap délután 5-6 óra fele. Reggelente iszok citromfű teát, illetve alkalmanként zöld teát. Szedem vashiányra a Maltofer fol rágótablettát. Még a délelőtt folyamán szedem az Esomeprazol nevű...
        Fél éve szedem a belara fogamzásgátló tablettát még 5db gyógyszerem van hátra de elkezdtem vérezni mint ha menstruálnék nem sok van de vérzek folyamatosan .Kérdésem ilyenkor be kell-e venni a többi tablettát vagy most várni 7 napot?a...
        Tisztelt doktor! Az utolsó menstruációm márc. 23-tól 30-ig tartott. 1-én történt a "baleset" és másnap már be is vettem az esemény utáni tablettát(ez volt ugye árilis 2-án). Aztán április 7-én elkezdtem vérezni, de csak úgy imitt amott...
        Tisztelt Doktor Nő/ Úr! Lassan 4 éve szedek folyamatosan fogamzásgátlót, jelenleg tartok a negyedik fajtánál mert igazán az egyik se felelt meg. Szeretném abbahagyni szedésüket. Jelenleg Lindynette 20-at szedek és szombaton fogyott el a...
        Kedves Doktor!Lindynette fogamzásgátlót szedek már kb.8 éve, Németországban dolgozom ezért nem tudom otthon feliratni többet, itt viszont elmentem orvoshoz és a Belinda AL fogamzásgátlót írt fel, azt mondta a hatóanyag ugyanaz, nyugodtan...
        Az történt, hogy tegnap lefeküdtünk a barátnőmmel, és kiszakadt az óvszer. Előváladék vagy egy kevés sperma lehetett a gumiban. Mikor éreztem hogy elszakadt a gumi, egyből kihúztam. (kb. 5 másodpercig volt bent még miután elszakadt). A...
        Tisztelt Doktor úr/ nő! Az lenne a kérdésem, hogy milyen fogamzásgátlást ajánlana számomra az alábbiak alapján. Magas a vérnyomásom, és a vércukrom is,szívritmus zavarom is van.Persze túlsúlyos is vagyok. Mostanában már az államon egyre...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Azzal a problémával kerestem fel önt,hogy tanácsot kérjek,ahogyan már a címben is leírtam a fogamzásgátló és a nyugtató tea hatásáról. Moatanában sajnos összejöttek a gondok,és a gyógyszertárban vettem ezt a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 2012. nyarán elkezdtem szedni a symicia nevű fogamzásgátlót, tavaly márciusban abbahagytam. Idén márciusban ujra elkezdtem szedni a symicia nevű fogamzásgátlót és azota pecsételő vérzésem van!(kb. 1 hónapja) Amikor...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Érdeklődni szeretnék, hogy a Rubophen lázcsillapító tabletta, valamint a Chinacisalis tabletta befolyásolja-e a Corenelle 3mg/0,02mg fogamzásgátló tabletta hatását? 2014.03.20-án kezdődött betegségem, amire 03.28-ig...
        18éves lány vagyok, 1éve szedek Triregol fogamzás gátlót, de ebben a hónapban hétfőn vettem be a menstruációs ciklus utáni első tablettát, majd kedden és szerdán elfelejtettem bevenni a szemeket, és közben nemi aktus is történt. Ma reggel,...
        Tisztelt Doktor/Doktornő, az a gondom, hogy 2 hónappal ezelött kezdtem el fogamzásgátló tablettát szedni (lamnát) és az első levél végén orvosi tanácsra 1,5 tablettát szedtem naponta. Így 21 nap helyett 19 nap alatt fejeztem be a levelet és...
        Tisztelt Doktor Nő/Doktor Úr! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy már fél éve szedek fogamzásgátló tablettát, és eddig mindig rendszeresen volt menstruációm a kellő időben. Most azonban a ciklusom 18. napján kezdődött. Tehát kb...