• Hasmenés és fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/úr! Kérem segítsen megfejteni a fogamzásgátló hatásmechanizmusát, mert az útmutató alapján számomra nem pontosan érthető. A konkrét esetem az alábbi: Október 10-én kezdtem el szedni az új levelet (yasminelle). Október 22-én együtt voltam a párommal. Október 27-én 20.30kor bevettem a fogamzásgátlót, azonban hajnali 02.30 körül (okt.28) hánytam. Október 28, 29, 30-án napközben hasmenésem volt (vírusos bélfertőzés), és 28-ától a smecta nevű port is szedtem. 28-án nem volt hasmenésem éjjel, a fogamzásgátló bevétele után, de a gyomrom üres volt. Reggel már volt hasmenés. 29-én bizonytalan, hogy teljesen felszívódott-e a gyógyszer, mert éjszaka is hasmenésem volt. Ez a harmadik hét volt, azonban én október 31-től a szokásos szünetet tartottam, nem pedig folytattam a szedést, ahogy a tájékoztató írta. November 6, 7-én együtt voltam a párommal, kiegészítő védekezés mellett. November 7-től szedem az újabb levél fogamzásgátlót. Kérdésem, hogy meddig szükséges kiegészítő védelem, ha a hónap végi tabletta, tabletták nem szívódtak fel rendesen? Ha az új hónap során végig kiegészítő védekezés mellett vagyunk együtt, a következő hónaptól helyreáll a rend, és elegendő csak tabletta? Valamint kérdésem, hogy ha ilyen eset van, miért nem megfelelő, ha az új levél szedéséig (jelen esetben a harmadik hét második felében, és a 7 napos szünet alatt) kiegészítő védekezéssel vagyunk együtt, hiszen aztán új hónap következik? Mert az útmutató szerint harmadik hét esetén ilyenkor vagy azonnal folytatni kell az új levéllel, vagy pedig ott abbahagyni, amikor esetleg nem szívódott fel teljesen a tabletta. Miért? Ha nem szívódott fel tabletta, és én nem tartok szünetet, akkor az abban az időszakban bevett tabletták visszamenőlegesen védenek? És ha nem így tettem terhes lehetek, mert nincs elegendő védelem? Nagyon köszönöm válaszát, sokat segítene.

        Dr. Pétervári László válasza a hasmenés, fogamzásgátló témában

        Kiegészítő védekezést helyesen alkalmazta és ezt még tanácsos egy levél beszedése alatt is folytatni.Utána,ha nincs semmilyen egyéb tényező ami befolyásolja hatását biztonságos védekezés alakul ki.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. november 17., 10:16; Megválaszolva: 2011. november 20., 21:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...