• PCO fogamzásgátlás!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 2011. szeptemberében hajhullás okának ( parietalisan prominensebb ) kivizsgálása kapcsán derült ki, hogy típusosan PCO-s a bal ovariumom. 11 éves korom óta menstruálok, jellemzően rendszeres volt, 17 éves korom óta Yadinet, majd gyakori közti vérzések miatt 20 évesen 2010 szeptemberében Lindinette 75/30-ra váltottam. Ez után 2010 decemberében kezdődött a hajhullás, házi kezelések után sem javult. PCO kezelésére a nőgyógyász Cipromix szedését javasolta, de az androgén szintem nem volt emelkedett a véremben és jellemzően nem áll az egész szervezetem androgén hatás alatt, valamint rengeteg mellékhatásról hallottam, és ami még fontos azt olvastam, hogy cukor anyagcserére is negatív hatással van a Cipromix, valamint a relatív ösztrogén túlsúly a szervezetben növeli a mellrág/ ösztrogén függő daganatok kialakulásának kockázatát. Milligest szedése mellett gondolkozom jelenleg, Lindinettet mindenképpen le szeretném cserélni, hátha közrejátszik a tünetek provokálásában. Ön milyen fogamzásgátlót javasolna? Köszönöm válaszát: egy medikus lány

        Dr. Pétervári László válasza a PCO, fogamzásgátló témában

        A haj hullásának oka gyakrabban valamilyen gyulladásos góc a szervezetben.Ezt kivizsgálni szükséges mindenképpen. PCO szindróma kezelésében egyik lehetséges gyógyszer időlegesen a Cipromix.Nem az adrogén szint kezelése a lényeges,hanem a relativ oestrogen túlsúly csökkentése.Ezen szempont miatt kb.fél évig kell alakalmazni. A Cipromix nem fogamzásgátló szer,hanem antiandrogén hatása miatt alkalmazzák. Viszonylag magas eostrogén tartalmom- fogamzásgátlóhoz viszonyítva-jellemzi.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. november 16., 15:01; Megválaszolva: 2011. november 20., 21:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...