• Szoptatás alatti fogamzásgátlótól pecsételő vérzésem lett

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Deli Tamás! 38 éves nő vagyok, kislányom 11 hónapos. A szülést követően Azalia-t kezdtem szedni, 8 hónapig nem volt vele probléma, egyáltalán nem menstruáltam, gondolom a szoptatás miatt. Akkor megjött a menstruációm, és azóta kb. havonta menstruálok, bár jóval gyengébben, mint korábban. Sajnos azóta minden ciklusban van pecsételő vérzésem, ami nagyon-nagyon enyhe, de a nemi életben zavaró. Eddig csak a ciklus 2. felében volt, most már végig. Egy-két nap kimarad, aztán ismét van. Még mindig szoptatok és egyelőre esélyem sincs az elválasztásra, mert a kislányom nem bírja ki az éjszakát szopizás nélkül. Szeretném megkérdezni, hogy ha Cerazette-t szednék, annak is van-e ilyen mellékhatása, illetve létezik-e még a Continuin ( a nagylányomnál azt szedtem és nem vérezgettem tőle.). Továbbá azt szeretném még kérdezni, hogy Tri-Regolt esetleg felírhat-e nekem nőgyógyász? Az egyik szakkönyvben olvastam, hogy a többfázisú minipilleket is lehet szedni szoptatás alatt, bár nem javasolják, mert valamennyi hatóanyag átjut az anyatejbe, de ha már nagyobb a gyermek és ritkább a szoptatás, akkor állítólag ez is egy lehetőség. Spirált nem szeretnék, mert vérszegény vagyok. Köszönettel: Andrea

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Andrea! Continuin már nincs. A Cerazette és az Azalia pontosan ugyanolyan összetételű, csak más cégek gyártják őket. Ösztrogén (pontosabban etinil-ösztradiol) tartalmú kombinált tabletta a szoptatás alatt ellenjavallt, a szoptatás mennyiségétől függetlenül, igaz ez a Tri-Regolra is. A vérszegénység nem ellenjavallja a spirált. Az sem nyilvánvaló, hogy a hormonmentes spiráltól bővebb lenne a vérzés, bár ez gyakori és vérszegénységnél nem szerencsés. Azonban van hormontartalmú spirál (Mirena), ez kifejezetten jó lehet az Ön esetében - részletesen nőgyógyásza felvilágosítja. Végső megoldásként egyébként ott van az óvszer is a szoptatásból hártralevő egynéhány hónapra, utána pedig lehet kombinált hormonális tablettát szedni, ha nem ellenjavallt (életkora miatt, társuló betegségek esetén).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2011. november 11., 13:08; Megválaszolva: 2011. november 14., 17:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...