• Milyen gyógyszert használjak?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr / Doktornő, a problémám elég összetett, mert van egy hosszan elnyúló és egy akut panaszom is. Lassan második éve folyamatos gyógyszerváltáson esek keresztól, mert a felírt fogamzásgátló tabletták aktív tablettái mellett is menstruálok. Szedtem már Lindynette, Milligest, Jangee 30, yasminelle, Triodena, újra Milligest és most Laurina gyógyszereket. Orvosom a Cilest fogamzásgátlót írta fel, amitől kicsit tartok, mert azt hallottam, hogy nem új és elég magas hormontartalmú gyógyszer; attól tartok, hogy esetleg így jobban hajlamosít hüvelyi fertőzésekre és az elhízásra. Van okom ezek miatt aggódni? Másik akut panaszom, hogy pár nappal ezelőtt latexmentes gumival védekeztünk a párommal (mivel szerettem volna gyógyszerszünetet tartani a gyakori fogamzásgátló problémák miatt és a 'szimpla' óvszerre allergiás voltam) és teljesen kiszáradtam tőle, majd ujjnyi vastagságúra bedagadtak a szemérem ajkaim. Szedtem rá Calcimuscot, jegeltem is,de nem segített. Ezért megijedtem és Pevaryl G-t használtam Candibene krémmel, mert attól tartottam, hogy valamilyen fertőzésem van. Viszont a panaszok ettől sem enyhültek. Sőt nem tudtam több napig dolgozni menni, mert nem tudtam ülni. Ezért a gumizást követő 3 napon felkerestem nőgyógyászom, aki bár megvizsgált, nem túl sok mindent tudott mondani, mert közben megjött a rendes menstruációm. Kaptam egy a patikában kikevert krémet(ez van csak ráírva: szárító, fedő, kenőcs) és jövőhéten vissza kell mennem kontrollra és ultrahangra. A tüneteimen azonban a krém nem enyhít és nagyon aggódom, hogy nem kaptam célirányost kezelést és félek, hogy valami komoly bajom lehet. Kérem ha volna rá módja adjon mihamarabbi választ a gyógyszer váltással és a jelenlegi akut panaszaimmal kapcsolatban. Tisztelettel,

        Dr. Pétervári László válasza a fogamzásgátló, vérzészavar témában

        A fogamzásgátló tabletta szedésekor 3 hónapig jelentkező rendellenes vérzés nem kóros.Hormonműködésnek alkalmazkodni kell a fogamzásgátló tabletta hormontartalmához. Cilest tablettát azért írták fel valószínűleg,hogy a tabletta melletti vérzés rendeződjön.Később lehetséges alacsonyabb hormontartalmú készítményt alkalmazni. Akut panaszáról véleményt mondani szakorvosi vizsgálat nélkül nem lehet.Valószínűleg mechanikai oka van,nem gyulladás okozza. A fent leírt kezelés jónak látszik,és az idővel rendeződik.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. november 10., 14:01; Megválaszolva: 2011. november 11., 18:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...