• Nőgyógyász válaszát várom!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm!Sajnos eléggé régóta küzdök a problémámmal 2008 10.02-án mély altatásban ikreket hoztam a világra.Fogamzás gátló tabletát kértem az orvosomtol elösször azal-t írt amitől egyfolytában véreztem majd átállított cypromix-re amitől minden hó közepén erős viszketés túrós folyásom lett canesten cura sem segített.Leállítottak arról is ugy kb:8 hónapja de tüneteim nem szünnek sőt ciklus közepén jön folyás bőrőm hajam zsirossá vállik kellemetlen izzadás petefészek fájdalom jelentkezik.cikrus elötti napokban rosszullétek gyötörnek szinte klimaxnak meg felelő.hideg rázás izzadás szédülés fájdalom.már ciklusom sem rendszeres most 3 hetet késett.Állandó partnerem van párkapcsolatban tiszta gondozott körülmények közt élek.3 gyermek mellett még a szexuális élet is csökkent.Nem tudom mi okozhatja magas vérnyomásra kapok gyógyszereket illetve radinitint gyomor problémáimra és frontint stress miatt mást nem szedek.Táplálkozásom rendszertelen sajnos ikrek mellett nem könnyű..Most már oda jutottam nem merek elmenni orvoshoz mert ha nagy a baj inkább nem is szeretném tudni.várom válaszukat köszönettel:hajnal0101

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves hajnal0101! Egy nőgyógyászati vizsgálatot biztosan nem tud elkerülni, vérzészavarát, visszatérő folyását, bőrpanaszait e nélkül nemigen lehet elkezdeni kivizsgálni vagy kezelni. Egy hormonvizsgálat feltehetően indokolt, erre nőgyógyász endokrinológus tud sort keríteni. A nehezen múló és visszatérő folyással kapcsolatban ajánlom a www.drdelitamas.hu honlapomon a gyakori kérdések között az idevágó rövid írásomat - az egyszerűség kedvéért alább is idemásolom Önnek. ----------------- Milyen okai lehetnek a visszatérő hüvelyfertőzésnek és hogyan kezelhető? A visszatérő hüvelyfertőzésnek (melynek 3 fő kórokozótípusa van: 1. gomba, 2. baktérium, 3. Trichomonas nevű parazita) vagy hüvelyfolyásnak (hisz ez lehet nem fertőzött bőséges hüvelyváladék is) számos oka lehet. Ezek közül a leggyakoribbak, és néhány ritkább: - tartós vagy ismételt antibiotikumszedés - túl alacsony ösztrogénhormonszint: nem megfelelő fogamzásgátló, menopausa, antiösztrogén-szedés stb. - ösztrogéntől függetlenül sérülékenyebb hüvelynyálkahártya: óvszer-(latex-) allergia, sugárkezelés, műtét utáni állapot, sérülés stb. - túl gyakori hüvelyöblítések miatt eltolódott hüvelyi pH - nemi szervi kórokozó tartós jelenléte melletti folyás (szexuálisan átvihető kórokozók, pl. Chlamydia, Ureaplasma, Gonorrhoea, Herpesvirus stb.) - szexuális partnertől / partnerektől visszakapott (ún. „pingpong”) fertőzés - krónikus irritáció: méhen belüli fogamzásgátló eszköz, egyéb idegentest a hüvelyben stb. - nem megfelelően kezelt folyás (pl. gombaellenes kúpok bakteriális fertőzésnél stb.) - méhnyaksérülés (ún. inveterált cervix ruptura) miatti fokozott nyáktermelődés - cukorbetegség - immunhiányos állapot: veleszületett formák, immunszuppresszáns (pl. szteroid) terápia, terhesség (!), AIDS, legyengült beteg (pl. előrehaladott daganatos betegség) stb. - egyéni adottság: ismeretlen egyéb ok miatti fogékonyság a fertőzésre; az átlagpopulációnál bővebb hüvelyváladék; a menstruációs ciklussal párhuzamos változások a hüvelyváladék mennyiségében Ezek elkülönítése és megfelelő kezelése több vizsgálatot is igényelhet: a beteg panaszainak és kórelőzményének kikérdezése gyakran már önmagában is elég. A kórokozó azonosításában a panaszok jellege, a folyás megjelenése, szaga, a hüvelyi pH megmérése, a hüvelyváladék mikroszkópos vizsgálata segíthet. Emellett a speciális szexuálisan átvihető kórokozók kimutatása laborvizsgálattal, vércukorvizsgálat, immunológiai vizsgálat stb. segíthet felderíteni a viszatérő folyás okát, majd a megfelelő kezelést alkalmazni. A kezelés a felderített ok megszüntetésén kívül a kórokozó elpusztításából (gomba, baktérium, parazita ellenes szerek megfelelő kombinációja), a hüvelyfóra (Lactobacillus készítmények), hüvelyi pH (pl. tejsav, Lactacid stb.) és hüvelynyálkahártya (ösztrogéntartalmú lokális szerek, Cikatridina stb.) helyreállításából áll. A fertőzés visszatérését egyeseknél segíti a leggyakoribb kórokozók elleni vakcináció (Gynevac), ennek hatékonysága azonban nem egyértelmű.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. november 05., 23:45; Megválaszolva: 2011. november 09., 05:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...