• fogamzásgátlás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Több mint másfél éve szedek fogamzásgátló tablettát. A lindynette 20-al kezdtem, nagyjából egy évig szedtem de a gyógyszertől sokkal érzékenyebb, sírósabb lettem, ezért elmentem a nőgyógyászomhoz és kértem hogy egy általam már régebb óta ismert yasminelle nevű tablettát írjon fel ha megfelelőnek találja, mert több velem egykorú ismerősöm is panasz nélkül szedte. Felírta és az első 3 hónapban panasz nélkül szedtem, illetve úgy éreztem még arra lettem figyelmes szépen lassan hogy ettől viszont erőszakosabb és türelmetlenebb lettem. Mit javasol? Hagyjam abba a szedését vagy a nőgyógyászomtól kérjek egy újabbat? Plusz még egy nem a témához kapcsolódó kérdés. Az igaz hogy a korai fogamzásgátló szedés meddőséget okozhat? Illetve hosszútávon akadályozhatja már a szedés utáni időben a megtermékenyülést? Az én eddigi gyógyszerszedésemnél lehet rá okom hogy ezt hidjem? Vagy ha ilyesmi lenne annak lenne valami mellékhatása amiből tudhatnám? Előre is köszönöm a választ!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Az említett panaszok nem valószínű, hogy a tablettától alakultak ki, inkább a stresszes életszituációk okozhatják. A tabletta nem okoz meddőséget, nem befolyásolja a termékenységet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. november 04., 13:48; Megválaszolva: 2011. november 04., 13:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...