• Testszerte fájdalom, láz, bőrfájdalom

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Élettársam 4napja aktív végtag, derék és fejfájással, esténként 38,3 lázzal (hidegrázással), és bőrérzékenységgel, bőrfájdalommal küszködik. Emellett enyhén köhécsel, délelőtt csak hőemelkedése van. (hasmenés hányás nincs) A mai napon elment háziorvosához, aki megnézte a torkát, meghallgatta, majd felírt 3 különféle gyógyszert és seszó sebeszéd hazaküldte. Nyugtalanít hogy nemtudjuk mi lehet a baja (bár hálistennek mára javult az állapota) viszont kezdem az ő tüneteit magamon érezni, fáj a fejem és belázasodtam ma estére énis. Íme a felírt gyógyszerek: semicillin, ambroxol-teva és bioparox. Kérem segítsenek vajon mi lehet ez a megbetegedés, érdemes-e kiváltani ezeket a gyógyszereket (közel 10ezer forint a 3 együtt) és hogyan tudnánk önmagunkat hatékonyan kúrálni?! Válaszukat előre is köszönöm! Tisztelettel Arman

        Dr. Szanyi Andrea válasza a fertőző betegség témában

        Kedves Kérdező ! Leírása alapján élettársa állapota a gyógyszerek nélkül is javul. Valószínűleg betegségét vírus okozta felsőlégúti hurut okozhatja. Nem derül ki, hogy a betegvizsgálat során a torkában , illetve a tüdő felett hallgatózva észleltek-e valami kórosat. A köptető (ambroxol) szedését mindenképpen javaslom, az antibiotikum szedését vizsgálat nélkül nem tudom megitélni. A Bioparox (helyileg alkalmazott antibiotikum) együttesen a szájon át szedendő semicillinnel valószínűleg felesleges. A felsőlégúti betegségek cseppfertőzéssel terjednek, így Önnek is jó esélye van a megbetegedésre.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2011. április 18., 20:11; Megválaszolva: 2011. április 19., 18:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr! A tegnapi nap folyamán meglátogattam egy prostituáltat. Természetesen csak óvszerrel hajlandó szolgáltatni, minden esetben. Orális aktusra is sor került, kölcsönösen. Lehetséges-e, hogy elkaptam a HIV-vírust, vagy esetleg...
        Tisztelt Doktor úr/Doktornő! Azt szeretném kérdezni, hogy okozhat-e problémát, ha valamilyen állat által széttépett madártetemmel kerül kapcsolatba valaki? Már előfordult, hogy füves, temetőben lévő szakaszon széttépett...
        Kedves Doktor úr/nő! Fogászati asszisztens vagyok,előző héten véletlenül megszúrt az egyik beteg érzéstelenítésénél használt tű.Miután szedtem le a fecskendőről megcsúszott a védőkupak, kesztyű volt rajtam a szúrás nagyon pici volt....
        Egy hónapja voltam labor vizsgálaton, ahol megàllapították, hogy magas a hugysav szintem, kaptam gyógyszert milurit-ot azóta szedem. Viszont múlthéten voltam vért adni gondolvàn hàtha jobb a hugysav szintem és nem lesz baj, ha mégis úgyis...
        Tisztelt dr nő/úr! 2 éve húzódó Chalamydia Pneuminiae-t nem tudták kikezelni. Most a szerologia eredménye: C. Pneu: IgA/MIF: pozitív IgM/MIF: negatív , IgG/MIF: pozitív . Vélemény: krónikus vagy szekunder fertőzés lehetséges. Tudom hogy...
        Üdvözletem! Tavaly novemberi AST értékem 429 volt. Jelenlegi érték:516 Tavaly a bőrgyógyász küldött laborba, erős hajhullás miatt, és ekcémás tünetek miatt. A gócvizsgálat-nőgyógyászat, fül-orr-gége,fogászat- negatív volt. A...
        Tisztelt Doktornő! 2016-2017-ig éltem kint Kelet - Ázsiában. Kiutazásom előtt be lettem oltva Hepatitis vírusok ellen. Létesítettem szexuális kapcsolatot indonéz férfivel. Nekem semmi bajom nincs, de szeretném tudni, hogy lehetek e...
        Kedves Lakos András Doktor Úr! Ma reggel kimentem a nappalimba, ott ücsörögem felkeltem, mire visszanéztem egy vérrel megszívott dagadt még élő kullancs volt a kanapén. (csatolom képet) Nagyon aggódom... Egy kutya is él velünk akivel...
        Tisztelt Dr nő/úr! Lassan 2 éve szenvedek Chlamydia Pneumoniae-ba.. többféle antibiotikumot szedtem -míg szedtem és tartott a hatása nem volt semmilyen tünetem- aztán szép lassan vissza tért a hát fáját, oldal szúrás , nehéz légzés stb.....
        Tisztelt Dr nő/úr! Mindössze 20 éves vagyok és úgy érzem magam mintha egy 70 éves öregember lennék. Pedig sportolok, úszók , rendesen táplalkozom! Kb. 1 éve kezdődött.. sokáig fájt a hátam , mint kiderült atípusos tüdőgyulladásom van....