• Kontraszt anyag

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözletem. Érdeklődni szeretnék ezzel a témával kapcsolatban. Augusztus 10.-én (2 napja) volt egy koponya mri vizsgálatom Budapesten a Raditech kft-nél. A vizsgálat utolsó öt percében kaptam kontraszt anyagot. A vizsgálatot végző orvos felhívta a figyelmemet hogy sok folyadékot fogyasszak, a kontraszt anyag mielőbbi távozása érdekében. Azóta folyamatos migrén gyötör. A kérdésem az lenne egyrészt, hogy ez lehetséges-e a vizsgálattól, vagy a kontraszt anyagtól? Másrészt ha sok folyadékot kell innom, egyértelmű hogy vizelettel távozik a szervezetből. Ez esetben nem kellett volna látnom? Úgy értem egyáltalán színezi ez az anyag a vizeletet? És ha igen, akkor okoz-e valamilyen károsodást a szervezetben, amennyiben a vesém nem szűri ki a vérből? Köszönöm szíves válaszukat. Üdv.: Kubinka Róbert

        Dr. Bessenyei Mónika válasza a fejfájás témában

        Kedves Kérdező! A migrént sok minden provokálhatja, nem kizárt, hogy a kontrasztanyag is, bár az hamar kiürül a szervezetből. Valószínű, csak véletlen egybeesésről van szó. A kiürülésével a vizelet nem színeződik el, biztosan kiválasztódik és nem okoz semmilyen károsodást.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bessenyei Mónika
        neurológus

        Dr. Bessenyei Mónika

        Kérdés: 2011. augusztus 12., 17:20; Megválaszolva: 2011. augusztus 26., 17:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő / Úr! 2016. decembere óta szedem a Propranolol-t (2*20 mg) a migrénes fejfájásomra. A neorulógus most ezt Relpax -ra (40mg) cserélte migrénes roham esetén és a Propranolol abbahagyását. A Propranololtól kimerült...
        Üdvözlöm! Azt szeretném meg kérdezni mitől fájhat mindig a fejem már évek óta van hogy minden nap fáj de heti 3x biztos, általában bal oldalt elől vagy hátul vagy az egész bal oldal, de van hogy máshol is. Többnyire mindig gyógyszer...
        Tisztelt Válaszadó! 27 éves nő vagyok, 3 éve szenvedek mindennapjaimat befolyásoló fejfájástól. A fájdalom mindig feloldali, a jobb oldalra lokalizalodik, sokszor egy hatarozott pontra ra tudnék mutatni, de allandosult szinten kicsivel a fejteto...
        2 és fél hete fáj a fejem. Fájdalom csillapító nem használ. leginkább a halántékaimnál fáj, és a tarkomnál! Fül orr gégész, háziorvos szerint arc- homloküreg gyulladás féle. Kaptam rá antibiotikumot, de a fejem még mindig fáj, hol...
        Üdv! 17 éves vagyok (2 hét és 18) 10 éve vannak migréneim erős fejfájással aurás látás kíséretével, hányingerrel ami kezelés nélkül hányássá fajul. Eddig 2 szer voltam neurologusnál, ebből egyszer CT-ztek valamint szervi okokat nem...
        Tisztelt Doktor Úr Nő! Egy hete köhögés, arcfájdalom, orrfolyás, torokfájás jelentkezett nálam. Emiatt AktilDuo gyógyszert szedek 3 napja. Már a tünetek enyhültek, viszont tegnap reggel még soha nem tapasztalt fejfájás kezdődött. Ekkor...
        Mar fel eve faj a fejem legtöbbször hatul a kisagy foleg baloldalt egy pontban de neha mashol is. Lataszavarom nincs magas vérnyomásom nincs. Szedulok es neha hányingerem is van. Ugy szedulok mintha egy hajón lennek. A fejfájás nyilalo vagy folyamatos...
        Kedves Nóra ! Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz , hogy vegyiüzembe dolgozok és ammónia tartályból jött ki az ammónia egyszer kétszer belélegeztem szabad levegőn csípte a szemem és marta az orrom az lenne a kérdésem hogy okozhatott - e...
        Fiatal korom óta migrénnel élek. Az utóbbi néhány hónapban a fejfájást a nyelőcső két oldalán a nyakamban és a szájpadlásomban érzett nyomás, szorítás kíséri és ettől a fejfájásom lüktető és fokozódik. Laboreredményeim és...
        Tisztelt Doktornő, Kezelt magasvérnyomásom van,szedett gyógyszereim;nevibolol 5mg,tritace 2,5mg reggel.Ezen kivül letrox reggel 50 mg,mást nem szedek.A problémám a következő:többször előfordult már hogy nem tudok sokáig gyógyfürdőben...