• Szikralátás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő, 13 éves fiamnak kb egy évvel ezelőtt volt szikralátás után fejfájása, ami gyógyszer hatására elmúlt. Jelenleg sűrűbben jönnek a tünetek, akár 2 hetente is előfordul, hogy szemészeti tünet előzi meg a fejfájást, ami egyébként soha nem annyira erős, hogy ne hatna rá a Nurophen vagy az Algophirin. Szemészeten enyhe rövidlátást diagnoztizáltak nála, de nincs elvileg szemészeti ok a fejfájás mögött. Éjszakánként ahogy lefekszik, sajnos az orra eldugul, mert duzzadtabb az orrkagylója - ezt már látta fül-orr -gégész és lézeres beavatkozást javasolt, hogy ne kelljen esténként orrcseppet használni (pl Nasivin hatására kidugul az orra.). Kisebb korában is fejfájós volt, akkor 6 évesen egy CT is készült, az negatív lett, de ilyen szemtünet kíséret csak egy éve jelentkezik, előzi meg a fejfáját. (néha szemtünet nélkül is van fejfájás). Hányinger nem szokott lenni. A házirovos szerint ez migrén, és örüljünk, hogy nem annyira erős, és elmúlik a gyógszer hatására. Ön mit gondol, valóban van migrén, ahol a szemtüneteket követő fejfájás nem túl erős? Vajon ki fogja ezt nőni, esetleg javasolt még valamilyen vizsgálat? Köszönöm a választ előre is. Az anyuka

        Dr. Kerekes Éva válasza a migrén témában

        Tisztelt Érdeklődő! A háziorvosank igaza van, ez egy tipikus migrén. A nemi érés befejeztével (20 éves kor körül) a fejfájása ritkulni fog. Neurológiai vizsgálata indokolt, mert bár panaszai tipikusak, látatlanban felelősségteljes véleményt nem lehet mondani. Panaszmentességet kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kerekes Éva
        neurológus, gyermekneurológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Kerekes Éva

        Kérdés: 2017. szeptember 25., 15:37; Megválaszolva: 2017. szeptember 25., 22:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő / Úr! 2016. decembere óta szedem a Propranolol-t (2*20 mg) a migrénes fejfájásomra. A neorulógus most ezt Relpax -ra (40mg) cserélte migrénes roham esetén és a Propranolol abbahagyását. A Propranololtól kimerült...
        Üdvözlöm! Azt szeretném meg kérdezni mitől fájhat mindig a fejem már évek óta van hogy minden nap fáj de heti 3x biztos, általában bal oldalt elől vagy hátul vagy az egész bal oldal, de van hogy máshol is. Többnyire mindig gyógyszer...
        Tisztelt Válaszadó! 27 éves nő vagyok, 3 éve szenvedek mindennapjaimat befolyásoló fejfájástól. A fájdalom mindig feloldali, a jobb oldalra lokalizalodik, sokszor egy hatarozott pontra ra tudnék mutatni, de allandosult szinten kicsivel a fejteto...
        2 és fél hete fáj a fejem. Fájdalom csillapító nem használ. leginkább a halántékaimnál fáj, és a tarkomnál! Fül orr gégész, háziorvos szerint arc- homloküreg gyulladás féle. Kaptam rá antibiotikumot, de a fejem még mindig fáj, hol...
        Üdv! 17 éves vagyok (2 hét és 18) 10 éve vannak migréneim erős fejfájással aurás látás kíséretével, hányingerrel ami kezelés nélkül hányássá fajul. Eddig 2 szer voltam neurologusnál, ebből egyszer CT-ztek valamint szervi okokat nem...
        Tisztelt Doktor Úr Nő! Egy hete köhögés, arcfájdalom, orrfolyás, torokfájás jelentkezett nálam. Emiatt AktilDuo gyógyszert szedek 3 napja. Már a tünetek enyhültek, viszont tegnap reggel még soha nem tapasztalt fejfájás kezdődött. Ekkor...
        Mar fel eve faj a fejem legtöbbször hatul a kisagy foleg baloldalt egy pontban de neha mashol is. Lataszavarom nincs magas vérnyomásom nincs. Szedulok es neha hányingerem is van. Ugy szedulok mintha egy hajón lennek. A fejfájás nyilalo vagy folyamatos...
        Kedves Nóra ! Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz , hogy vegyiüzembe dolgozok és ammónia tartályból jött ki az ammónia egyszer kétszer belélegeztem szabad levegőn csípte a szemem és marta az orrom az lenne a kérdésem hogy okozhatott - e...
        Fiatal korom óta migrénnel élek. Az utóbbi néhány hónapban a fejfájást a nyelőcső két oldalán a nyakamban és a szájpadlásomban érzett nyomás, szorítás kíséri és ettől a fejfájásom lüktető és fokozódik. Laboreredményeim és...
        Tisztelt Doktornő, Kezelt magasvérnyomásom van,szedett gyógyszereim;nevibolol 5mg,tritace 2,5mg reggel.Ezen kivül letrox reggel 50 mg,mást nem szedek.A problémám a következő:többször előfordult már hogy nem tudok sokáig gyógyfürdőben...