• Pajzsmírigyalulműködés?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 48 éves 4 gyermeket szült nő vagyok bicusp insuff szivbeteg és gerincbeteg.Féléve intenziv tünetek elviselőjeként szenvedek,a menopauza összes tünetével.Nőgyógyász Norculotot írt föl 1 hónapja szedem,mert 2 havonta jött meg ezidő alatt a mensesem,most helyreállt.Hormoneredményem jó,viszont ösztrogén hormonkészitményt nem kaphatok,mert nagyon vastag a méhfalam.Bőrgyógyász szerint ilyen összetételü hajszeszt írt föl,és a pajzsmirigyemre javasolta ,hogy kezdjem el az Eutirox 5o-mg-ost fél szemmel,ugyanis nekem évek óta ingadozó ez az érték.Most csak,5,59,de volt tavaly 6,5 és akkor sem engedték a kardiológusaim,hogy elkezdjem a tablettát,mert szerintük felesleges terhelni a szívemet,pedig régebben is hullogatott,amúgy se sok hajam.Most hízram 8 kg-ot is ezidő alatt.Reggelente nagyon fehér a nyelvem keserű aszám,este van hogy savanyú,érdekes módon.Székrekedés,bélpuffadás mind fennáll,de ez évek óta,hiába egészségesen étkezem,és keveset isVastagbelem alúl bal oldalt fáj kemény és nyomásérzékeny,de orvos azt mondta ne idegeskedjek,és jó rá pár gyógyszer vény nélküli szedjek valamit,ami bevállik.. Norculotot szedek menstruációs problémáimra az nem felesleges,ha minden tünetem inkább a pajzsmirigy alulműködéstől van?Úgy tudom az is okoz menses problémákat!Ha szedem az Eutiroxot akkor remélhetem,hogy kinő az elvesztett hajam,vagy csak megállítja a kopaszodást?Idegileg ki vagyok, kihez forduljak?Fáradékonyság, iszonyú fejfájás néha napokig tart izzadás,álmatlanság gyötör,a szívem kapacitása is egyre rosszabb.Mikor teszek jót ha szedem a hormongyógyszert vagy nem,miért van hogy szinte pár nap különbséggel egyik laborban emelkedett a másikban tökéletes a TSH értékem,lehet ilyen,és mitől?Más irányú vizsgálat még nem volt.Kérem ha lehet adjanak tanácsot,és kérdéseimre választ!Köszönettel :Éva

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy alulműködés témában

        Kedves Éva!

        Az Ön problémája igen összetett. Részben a menopauza,részben pajzsmirigy alulműködése is okozhatja tüneteit (valamint a pajzsmirigy alulműködése valóban okozhat menses eltérést is). A leírt értékek (mely feltehetően TSH lehet) alapján pajzsmirigye kezdődő alulműködés stádiumában van. Nem ritka, hogy más laborban mérve a TSH értéket, az napokon belül eltérő értéket ad. A gyakorlatban a tünetek és a TSH érték korrelációjával döntünk a hormonpótlás szükségességéről. Leírt szívbetegség (bicusp. insuff.) nem ellenjavallata a pajzsmirigy hormon szedésének, az Euthyrox dózisát kis adaggal (12.5 ug) kezdve, majd 4 hét elteltével 25 ug-ra emelve nem terheli a szívet. Az adag megállapítása egyéni mérlegelést kíván és további labor értékek (ismételt TSH, FT4, aTPO) értékek meghatározása, valamint egyéb vizsgálatok is szükségesek ? azonban az Ön esetében a 25 ug egyelőre megfelelőnek látszik. A pajzsmirigy hormon pótlása során a tünetek (fáradékonyság, hajhullás, székrekedés, stb.) 2-3 hónap múlva megszűnnek ? a hajhullás megáll, de a korábban elvesztett haj nem nő vissza. A pajzsmirigy hormon pótlásának elkezdése és a beteg követése azonban mindenképpen endokrinológiában jártas szakorvost igényel.

        Üdvözlettel: Dr. Balogh Imre belgyógyász-endokrinológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-07-03 12:27:53; Megválaszolva: 2011. augusztus 01., 10:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...