• Mi lehet a gond?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr!/Nő! A problémám elég összetett, illetve én annak érzem. 31 éves nő vagyok, 2009-ben derült fény pajzsmirigy alulműködésemre, amire azóta gyógyszert szedek, 75 mikrogramm Euthyrox tablettát. Szapora pulzussal, állandó hőhullámokkal, hajhullással küszködtem akkor, és aztán végülis kiderült az alulműködés. Viszont az a baj, hogy hiába szedem a gyógyszert, sem a kilók indultak meg (20 kilót szedtem fel), a pulzusom szinte mindig szapora (80-90 közötti), szívdobogásérzés, állandó hőhullámok, nagyon gyakran lever a víz, izzadok, melegem van, fulladok, sokszor fáj a fejem, szédülök. Szóval azon kívül, hogy a vérképnél a TSH szint az megfelelő, mégsem érzem jobban magam, hogy szedem a gyógyszert. Nem tudom elegendő-e az, hogy csak TSH-szintet nézik meg?Sajnos a vérnyomásom is magas, arra is szedem a gyógyszert, 100mg Lavestra, a pulzusra Betalocot kaptam 10 mg-ot reggel és este fél-fél tbl, illetve a gyomorproblémámra Controloc 40 mg-ot. Sajnos emellett lelki problémákkal is küszködök, pánikbetegség, szorongás, erre Frontin 0,25 mg.ot kaptam. Kezelve sajnos ez a dolog még nincs, mert nem tudom mivel nem tudom merre induljak el. Nem tudom, hogy problémáimat a lelki gondok okozzák, és ezért érzem úgy hogy nem használ az Euthyrox, vagy pedig van valami konkrét más betegség is. Nemrég voltam szív UH-on-EKG-n, és mindent rendben találtak, illetve a labor érték is jó volt. Nem lehet köze esetleg valamilyen más típusú hormonoknak ezekhez a tünetekhez pl.mellékvese, mellékpazsmirigy? Vagy esetleg nem megfelelő a napi 75 mikrogramm?Olyan létezik, hogy van aki egyik nap mondjuk 50-et szed, másik nap 75 mikrogrammot? Még egy dolgot szeretnék kérdezni a Doktor Úrtól. Eddig nem volt gond a menstruációmmal, de mostanában, már jó néhány hónapja, észrevettem, hogy hamarabb megjön, most legutóbb is 6 nappal, előtte 4 nappal, és azt, hogy nem húzódik el már olyan sokáig mint régebben. Most már 3-4 után is minimális a mennyisége. Milyen következményei lehetnek ennek, szükséges-e illetve lehet-e ezt kezelni?Elképzelhető, hogy pár éven belül nem is lesz már menstruációm?Nem szültem még. Nagyon szépen köszönöm válaszát!!! További szép napot!!!

        Dr. Fáklya Mónika válasza a pajzsmirigy témában

        Tisztelt kérdező! Amennyiben a TSH rendben van, a gyógyszerbeállítása megfelelő. Amikor egy pajzsmirigybetegséget kivizsgálnak néznek fT4 szintet és pajzsmirigy ellenes antitesteket is, és ebből a pontos diagnózist felállítják. Követésre elégségesnek tartják a TSH vizsgálatát egy már ismert betegnél. A pánik szindróma nagyon szerteágazó tüneteket okozhat, ezt mindenképpen kezeltetni javaslom. Mindenesetre belgyógyászati és nőgyógyászati vizsgálatra is sort kellene deríteni, hogy a szervi okokat kizárják a panaszai hátterében.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2011. február 14., 12:17; Megválaszolva: 2011. február 17., 20:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...