• Pajzsmirigy alulműködés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! Október 4-i levelemre nem találtam választ, talán mert vmit elrontottam a küldést illetően, ezért szeretném mégegyszer megírnia panaszomat. Pajzsmirigy alulműködést állapítottak meg tavaly novemberben, amire az euthyrox 50 mikrogrammot írta fel az orvos. Fél tablettával kezdtem, ma már a másfélnél járok, de az eredményeim azt mutatják, hogy a TSH szint egyenes arányban emelkedik a gyógyszeradag emelésével. Nem fordítva kellene történnie? Ráadásul amióta a nagyobb adagot szedtem (2-3 hete), úgy éreztem, mintha fojtogatnának. Ezért már abba is hagytam a gyógyszer szedését és már 2 nap múlva sokkal jobb volt a helyzet. Nem érzem a gombócot a torkomban. Ön szerint mit kellene tennem, mi a véleménye? Válaszát tisztelettel köszönöm! B. Erzsébet

        Dr. Fáklya Mónika válasza a pajzsmirigy témában

        Tisztelt kérdező! Semmiképpen ne hagyja abba a gyógyszer szedését, mert a magas TSH a pajzsmirigy alulműködés jele, amelyet hormonpótlással kell kezelni. (gondolom korábban néztek fT4-et is) Ügyeljen arra, hogy a gyógyszert minden nep reggel, fél órával az étkezés előtt vegye be, mert így lesz teljes a felszívódása. Ha ennek ellenére magas marad a TSH és alacsony az fT4 szint, további gyógyszeradag emelésre lehet szükség, de ezt mindenképpen meg kell beszélnie az endokrinológusával.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2010. október 08., 10:47; Megválaszolva: 2010. október 11., 10:12

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...