• Androcour 100 mg

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Az előzmények: Tisztelt doktor nő/úr Szeretném kikérni a véleményét,hogy ön is javasolja-e az androcour 100mg szedését vagy sem.Tünetek:Egy év alatt 30 kg plusz,5 hónapja menstruálok szinte megszakítás nélkül,rengeteg pattanás,szőrösödés,zsíros haj. Voltam vérvételen ahol:203,5 ng/dl lett az eredmény a tesztoszteron szintemet illetően.Ezután elküldtek hasi ultrahangra ahol PVO-t állapítottak meg.Erre írta fel az orvosom a gyógyszert,min 6 hónapig kellene szednem,de ahogy hallottam elég káros a májra. Ön mit javasol kezdjem el szedni,vagy keressek más alternatívát?Sürgős lenne a válasza. Köszönöm Üdv:lavazza25 2010-08-16 10:22:10 Tisztelt kérdező! A tesztoszteron szint kifejezetten magas. Csak ennek a mérése alapján állapították-e meg a diagnózist vagy történtek egyéb vizsgálatok? Gondolom PCO (polycystás petefészek szimdróma ) a megaállapított diagnózis, a "PVO" elírás. Az ilyen magas tesztoszeteron szint hátterét részletesen ki kell vizsgálni, ezt nőgyógyászati endokrinológiai szakrendelésen, ha ilyet nem talál endokrinológiai szakrendelésen kezdeményezheti mihamarabb. Mindenképpen lássa azonban nőgyógyász is, mert ez a hosszas vérzés gondokat okozhat. Kedves doktornő Köszönöm a gyors választ.Igen elírás volt :)PCO akart lenni.Endokrinológus vévétel és hasi ultrahang alapján állapította meg a betegséget (mindkét petefészkemben sok apró ciszta van).Erre írták fel ezt a gyógyszert.Sajnos ahogy olvastam elég rossz hatással van a májra ,ill a háziorvosom megkérdőjelezte, hogy biztosan ezt kell szednem?Ezért bizonytalanodtam el egy picit.A gyógyszert ma váltottam ki és hamarosan el is kellene kezdenem szedni.Ha ön is azt mondja hogy ezt kell szednem,akkor esetleg tud ajánlani valami májvédőt,ami nem befolyásolja a gyógyszer hatását?Ezt fél éven át kell szednem minimum és 100mg-os. Előre is köszönöm a válaszát. ÜdV:lavazza25 Kedves Kérdező! Kérem, az előzményeket is csatolja, nem tudjuk visszakeresni a rendszer anonimitása miatt, és napi 100 levelet kapunk.

        Dr. Fáklya Mónika válasza a endokrin témában

        Tisztelt kérdező! A PCO kezelésének több alternatívája van. Mivel a betegséget az elhízás és annak következtében fellépő petefészek működési zavar okozza, az első és talán legfontosabb teendő az életmódváltás és a fogyás. Fontos a testmozgás is, nem csak a diéta. Napi 1200 kCal bevitele javasolt 5 alkalomra elosztva és legalább heti 4-5 alkalommal legalább fél óra testmozgás. Ez eleinte lehet tempós séta, majd ahogy edzettebbé válik, növelheti a terhelést. E mellett szoktak adni férfi hormon ellenes hetóanyagot tartalmazó fogamzásgátló gyógyszert pl. Diane-35, ill. ha cukoranyagcser zavar is kíséri a betegséget metformin tartalmú készítményt. Az ön konkrét esetét meg kell beszélnie a kezelőorvosával, mert ennyi adat ismeretében nem szeretnék ebben dönteni. Így felvázoltam a lehetséges alternatívákat, de a döntést kettőjük megbeszélésére bízom.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2010. augusztus 18., 15:13; Megválaszolva: 2010. augusztus 24., 18:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...