• kortizol vs. terhesség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr / Nő! PCOs problémaval küzdök, amire Metformint szedek, 3 hónapja. Úgy látom hat a gyógyszer, mert már van magamtól is peteérésem. Hamarosan IVF-re megyünk. A mostani ciklusom 3.napján a vérvételi eredményeimből kiderült (reggeli vvétel volt), hogy a Szérum Cortizol szintem kicsit (?) magas: 28,8 ug/dl (Ref.tart: 5,0 - 18,0). Azt szeretném megkérdezni Öntől, hogy Ön szerint van-e esély arra, hogy ilyen magas kortizol szint mellett az IVF-ünk sikeres lesz? Lehet-e az, hogy összejön a baba nekünk, esetleg még az IVF előtt emellett vagy mindenképpen gyógyszert kell rá szedni? Van-e egyáltalán összefüggés a teherbeesés és a kortizol szint között? Lehet-e "természetes úton" csökkenteni ezt a szintet? (Egyébként nem stresszes az életem.) Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Ani.

        WEBBeteg szakértő válasza a kortizol témában

        Tisztelt kérdező! A magas kortizol szint okát ki kell deríteni. Ehhez, javaslom, hogy endokrinológus segítségét kérje. A magas kortizol szint állhat betegség hátterében is, de előfordulhat stresszreakcióként is. Ennek elkülönítése viszont fontos lenne!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2010-06-15 21:13:51; Megválaszolva: 2010. június 29., 21:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...