• Belső láz - Mi lehet a bajom?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Néhány napja furcsa dolog aggaszt, ugyanis, az ajkaim folyamatosam tüzelnek, melegek, és szárazak, valamint mindehhez egy kellemetlen égető érzés társul. Az egész szám körül ég a bőröm. Olyasmi, mintha valami "belső láz" gyötörne. A szemeimmel kapcsolatban is hasonló a helyzet, és az is agaszt. Égnek, pirosak, és szárazak.

        Azt is észrevettem, hogy a testhőmérsékletem - szintén pár napja, tehát egybeesően a kellemetlen ajak- é szemproblémával - kicsit magasabb. Ez abban nyilvánul meg, hogy - mivel babát szeretnénk, minden nap mérem a testhőmérsékletemet - a felébredéskori testhőmérsékletem kb. 0,2-0,3 °C-kal magasabb, mint amilyen szokott lenni (A ciklus első felében 36,2-36,3 °C szokott lenni, az elmúlt pár napban pedig 36,5 °C volt).

        Pajzsmirigyprobléma miatt l-thyroxint szedek, igaz, csak 2010. március 25. óta. Eleinte nem volt vele gondom, de pár hete egyre több panaszom jelentkezik (gyors szívverés, izzadás, idegesség, izomgyengeség, rossz alvás...).

        Ezen kívül semmi gyógyszert, táplálékkiegészítőt, stb. nem szedek. Egészséges életmódot élek, rendszeresen sportolok is.

        Nem tudom, mi lehet az oka a fenti égető problémának, talán ezt is az l-thyroxin okozza?

        Kérném szíves segítségüket, tanácsukat, hogy mitévő legyek, menjek-e orvoshoz, ha igen, milyen kivzsgálással lehetne fényt deríteni a problémám okára.

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy témában

        A pajzsmirigy hormon pótlása, amennyiben nem megfelelő - túlzott mértékű - okozhat szapora szívverést, fogyást, kézremegést, izzadást. A szeme és szája "égése" lehet allergiás jellegű, de autoimmun folyamat kizárása is szükséges lehet (Sjögren szindróma jutna eszembe).

        Első lépésként mindenképpen a pajzsmirigy hormon eredmények kontrollálása lenne célszerű, ha az megtörtént és nem mutat eltérést, esetleg ezzel párhuzamosan, akkor a szemésztre és/vagy a bőrgyógyászatra mennék el az Ön helyében, a szemészettel kezdve a sort.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2010-05-04 13:15:46; Megválaszolva: 2010. május 04., 13:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám 93 éves, de korához képest még mindig fitt és aktív. Magas vérnyomásra gyógyszert szed, de jellemzően 120-135 / 65-75 körüli értékeket mérünk. 3 hete készült teljes vérkép vizeletvizsgálat. Az eredményei...
        Üdvözlöm Tisztelt Doktornő! Azon apropóból írok Önnek,mivel Március óta laza állagú szinte mindig a székletem,sajnos nagyon sokat stresszelek is a munkában,és az élet más területén is. Minap voltam először is hasi...
        Tisztelt Doktornő A lányomon a megszokottnál több és erősebb a testszőrzet mint a megszokott . Pontosabban az arcán az állán és az alhasán is elég erősen kezd már megjelenni. Azt szeretném megtudni , hogy mi lenne a teendő, kihez forduljunk...
        Kedves Doktornő, 22 hetes terhes vagyok, eddig endokrinológiai betegségek nélkül. a 20. héten vett laboreredményeken TSH 0.55(ref 0.55-4.78) T4 13.72 (ref 11.5-22.7). Védőnőm rögtön endokrinológushoz küldeni, nőgyógyászom nem mondott rá...
        Kedves Doktornő, Doktor úr! El kellett utaznom, ezért csak 3 hét múlva tudom megmutatni az orvosnak a leletemet, de borzasztóan aggódom, hogy mi lehet rajta. PCO gyanúval küldött, tüneteim nincsenek. Egy hosszabb gyulladásom is volt...
        Tisztelt Doktornő! 2006-ban eltávolították a jobb oldali pajzsmirigy lebenyt. Euthyrox 125 hormonpótlást kaptam. A mostani laborom eredménye: (2017.május) Szabad T3 : 5,70 pmol/L 2,80 - 6,50 TSH: 0,174 mU/l (ref.t.: 0,27-3,8 mIU/l) fT4: 21,9...
        Valsartan Sandoz 160 mg vérnyomás csökkentőt szedek. Reggel felet, este felet. Édesanyámnak is magas a vérnyomása, stroke-ot is kapott, de felépült szerencsére. Amikor elkezdtem szedni a gyógyszert, akkor 180 volt a vérnyomásom, a háziorvos...
        Tisztelt Dr. Faklya Monika, Minimum ot eve tarto nagyfoku faradtsag es kb. ket eve kezdodott szorongasos panaszok miatt lett elvegezve nalam egy glucose tolerancia teszt. Panaszaimrol roviden: allando faradtsag, gyakori vizelesi inger, fokozott...
        Tisztelt Doktor Úr! 2 hónapja fennálló végtagzsibbadásom miatt, ami főleg fekvő helyzetben jelentkezik (ENG negatív - koponya MRI-re időpont megkérve) cukorterhelés vérvételt kértem magánúton, mivel több orvos is kérdezte, hogy nem e...
        Tisztelt Doktor Úr! Vérképemből kiderült,hogy a prolaktinom 3x-osa a felső értéknek és Bromocriptint írtak fel rá. A kérdésem az lenne,hogy ha a gyógyszer leviszi az értéket,akkor is szükség lesz majd mindenképp MRI-re vagy csak akkor ha...