• Pajzsmirigy rendellensség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő(úr)!

        Napi 25mg Ltiroxint szedek évek óta, de az utóbbi hetekben nagyon szapora szívverést tapasztaltam, ill időnként szorító érzést, ezért  (mivel június 23-ra kaptam csak időpontot) abbahagytam a gyógyszer szedését, minek következtében a fenti tünetek megszűntek, viszont fáradékony lettem és nagyon kiszáradt a bőröm (ami a gyógyszer szedése mellett is száraz volt). Midemellett ha szedem a gyógyszert állandó szumjúságot érzek, és nagyon sok folyadékot fogyasztok.

        Nem tudom , hogy mi a jobb, ha szedem a gyógyszert vagy ha nem? Esetleg lehet, hogy másik gyógyszert kéne szednem?

        Várom válaszát.

        Köszönettel

         

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy témában

        Kedves kérdező!
         
        Ha pajzsmirigyhormon pótlásra szorul, a gyógyszert szednie kellene. Jó lenne megnézetni, hogy a panaszait a gyógyszer okozza-e, mert ha nem ettől van, nem szabadna abbahagynia a szedését. Ezt egy TSH, fT4 szint méréssel meg lehet állapítani.
        TSH-t akár a háziorvosa is kérhet.
        Ha biztos benne, hogy a gyógyszer okozza a panaszait, de az elhagyása alulműködésre jellegzetes tüneteket okoz, ne hagyja el, csak felezze az adagot.
        Kardiológiai vizsgálata javasolt.

         

        Üdvözlettel: Dr. Fáklya Mónika, endokrinológus, gyermekgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-12 20:52:34; Megválaszolva: 2011. szeptember 30., 11:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...