• Mikor hat az Euthyrox tabletta?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Cím!

         

        Tavaly július óta küzdök nőgyógyászati panaszokkal. Szinte minden lehetséges dolgot kivizsgáltak, és mivel nem találtak semmit, ezért elküldtek egy pajzsmirigy vizsgálatra. A TSH értékem magas lett, az anti TPO vizsgálat eredménye is. Nem túl magas, de a határérték felett van mindkettő. Fél évig szinte nem volt menzeszem, a nőgyógyász megállapította, hogy nincs peteérés. Azt mondta, hogy ha szedek gyógyszert a pajzsmirigy alulműködésre, akkor helyre kell, hogy álljon a menzesz, mivel ez a gyógyszer hormonpótló. Nos, már lassan 2 hónapja szinte folyamatosan vérzek, néha csak úgy elönt a forró vér, és elég sok alvadt vér jön. Elég kellemetlen. Lassan 1 hónapja szedem az Euthyrox tablettát. Az orvos azt mondta, hogy helyre fog állni a szervezetem. De ez még nem történt meg. Az érdekelne igazából, hogy vajon meddig kell várni? Nem mernek más gyógyszert írni, mert még csak most kezdtem el szedni, és hát várnak... A nőgyógyász írhat-e ilyen esetben valamit, vagy pedig tényleg tehetetlenül figyeli, hogy hogyan reagál a szervezetem a gyógyszerre? És ha esetleg helyreáll a menzeszem, akkor a gyógyszerszedés mellett előfordulhat-e, hogy ez a probléma ismét felmerül? 32 éves nő vagyok, nem szültem még gyereket, de szeretnék 3 éven belül. Kérem, adjanak tanácsot, ha tudnak.

        Köszönettel

        Nagy Judit

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy, menstruáció témában

        Kedves kérdező!
         
        Az Euthyrox mellett a pajzsmirigy hormon szintje helyre fog állni. Mivel azt írta, hogy csak a TSH volt minimálisan emelkedett, feltételezem, hogy az fT3 és fT4 szintje rendben volt. Ez az eltérés nagyon enyhe, leggyakrabban nem is okoz tünetet. Ilyen súlyos menseszavar nem jellemző. A kezelést nem befolyásolja, hogy most kezdte el a pajzsmirigyhormon pótlását, mindenképpen teendőt igényel.
        A 2 hónapja tartó folyamatos menses súlyos vérszegénységet okozhat. Ennek megszüntetése miatt mihamarabb nőgyógyászatra menjen el, ahol megfelelő kezeléssel a vérzést megállítják. Amennyiben visszatér ilyen panasz, és ennek hátterében nem találnak anatómiai okot, fogamzásgátló tablettát szoktak beállítani átmeneti időre.
         

         Dr. Fáklya Mónika

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-24 11:18:37; Megválaszolva: 2011. szeptember 06., 16:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A gyermekem (36 év) Hasimotós/ pajzsmirigy alulmödő beteg. Ezzel kb. két éve kezelik. Kapja a gyógyszert, amit rendesen szed. Néha nagyon kidülled és nagyon piros a szeme. Szeretném megkérdezni, hogy ezen lehete valahogy...
        Tisztelt szakorvos! Immáron 2 éve fennálló eddig még nem diagnosztizált betegségem miatt erőnlétem jelentősen megromlott, csak rövid távon remegő lábakkal járó kerettel tudok közlekedni.Erőtlenségem egy megfázással kezdődött, majd...
        Kedves Doktornő! 6 hónapja nem szedek fogamzásgátlót. Előtte 10 évig folyamatosan szedtem. Semmilyen problémám nem volt. Két hónapja csomókban elkezdett hullani a hajam (napota 150-200 szál), a hajam fele már elhullott, valamint pattanások...
        Tisztelt Doktornő, 36 éves nő vagyok. Nagyjából egy éve tértem át vegán táplálkozásra, azelőtt két évig vegetáriánus voltam. Mivel az utóbbi néhány hónapban hullot a hajam, október elején csináltam egy labort, hogy ellenőriztessem a...
        TCim ! 2001-ben csonkoltak a pajzsmirigyem ,tulmukodes es gobok miatt ! Kb. fel eve hirtelen 8kg-t hiztam . Ujra pmtulmukodest diagnosztizaltak . Tsh 0,027 . Szcintigrafia elterest nem mutat . A TSH rec.elleni at 40,00>U/L Jelenleg minden mas pm.es egyeb...
        Voltam vérvételen a tsh eredmènye 4,662! Keressek fel ezzel orvost vagy ez jó értéknek számít? Megoszlik a vélemény a családban! Legtobbek szerint ez magas értek! Hajhullás, bor szárazság, aluszekonysag es hangulat ingadozasaim vannak!...
        Tisztelt Dr. NŐ a véleményét szeretném kérni, Letrox tablettát szedek napi váltásban 100-125 mg. Körülbelül egy hónapja, a háziorvosom kért újabb TSH vizsgálatot és annak az eredménye 2.6 FT4 16.8 és ez alapján 100mg módosította a...
        Kedves Dr Fáklya Mónika! A vérvétel október 26an történt, a menstruációm első napja október 10, utolsó 14. Köszönöm
        Kedves Doktornő! Mivel kb. 2hónapja nagyon elkezdett hullani a hajam csinaltattam pár vérvételt,az ösztradiol szint 319 pmol/L lett follikularis: 0-308, kozepido:125-1468, lutealis: 101-905, postmenopausa: 0-341, oralis contrac: 0-374 mivel az...
        Unokám 14 hónapos, arányos testalkatú, jó mozgású kislány. Minden tekintetben jól fejlődik: önállóan jár, értelmes, lát, hall, kommunikál. Szerető családban él. Vegyes táplálkozás mellet még napi egyszer anyatejet is kap. Vitaminokat,...