• Védőoltás és TSH!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő/Doktorúr! Két kérdésemre szeretnék önöktől választ kapni! Az első, hogy 3 és 6 éves gyerekeimnek 2 hete beadták az influenza elleni védőoltást.Az orvosunk azt mondta, hogy csak az egyiket váltsam ki, mert felezve adja be nekik és majd 4 hét múlva kapják meg a másikat szintén felezve. Az első amit kiváltottam az FLUARIX volt ezt meg is kapták és kb 9 nap múlva kapnák a másodikat igy kiváltottam a másik receptet is de már nem tudtak FLUARIX-et adni csak VAXIGRIP-et. A gyógyszertáros azt mondta teljesen mindegy és ez lenne az én kérdésem hogy nem baj e hogy külömbözö gyógyszercéges oltóanyagot kapnak. Második kérdésem: Az utóbbi 3 hétben folyamatos álmosságot érzek. Nem csak ébredésnél vagy bizonyos napszakokban, hanem folyamatosan egész nap álmos fáradt vagyok és sokszor úgy érzem mindjárt elájulok, vagy pedig állva elalszok. Nézettem egy PM hormont amiben a TSH-m 0,41 tehát néhány tizeddel alacsonyabb mint a normális.Okozhatja e ez a tüneteimet és kell e erre valami gyógyszer vagy ha nem akkor mi okozhatja? Tisztelettel és köszönettel: Enikő

        WEBBeteg szakértő válasza a narkolepszia témában

        Kedves Enikő!

        Első kérdésére  a válasz az, hogy nem baj.

        A másodikra: A TSH nem a pajzsmirigy hormon, hanem az agyalapi mirigy pajzsmirigyet serkentő hormonja - ezért minél alacsonyabb a szintje, annál több pajzsmirigy hormon (tiroxin, ill. trijódtironin) van a szervezetben. Más szóval a TSH szint ha alacsonyabb, akkor inkább pajzsmirigy túlműködés áll fenn. A pajzsmirigy túlműködésnek pedig az álmosság nem tünete (ez inkább az ön által is említett alulműködés tünete lenne). Amennyiben valóban állva is elalszik, inkább a narcolepsia (ejtsd: narkolepszia) irányában kellene a vizsgálatokat kiterjeszteni, melyet Neurológiai osztályokon lehet elvégezni (általában alvás szakrendeléseken).

        Tisztelettel:

        Dr. Balogh Imre endokrinológus

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-18 09:52:39; Megválaszolva: 2011. augusztus 16., 08:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...