• Pajzsmirigyalulműködés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Balogh Főorvos Úr! Évek óta tartó pajzsmirigy alul működésem matt csak ez év április óta szedem bőrgyógyyász javaslatára az Eutirox tablettát fél szemet naponta TSH 5,9 érték miatt a T3 T4 évek óta normál értéket mutat,jelen időben is.Viszont 3 hónapos szedés után a TSH 6,4-re emelkedett,most a tegnap elkészült vizsgálat már a TSH 7,l-es továbbra is jó a T3 T4.A tüneteim miatt kellett kontrollálni mert nagyon puffad a hasam,székrekedéssel is kínlódok,hullik még mindig a hajam hízogatok,szerencsére nem sokat,de tavaly óta lo kg-val vagyok több,persze alig eszem-no és a menszeszem se jött meg amióta a gyógyszert szedem,igaz 48 éves vagyok.De előtte pontos az is pontos volt.Kérdezem mi tévő legyek?Hogy lehet az,hogy a gyógyszert pontosan szedve is egyfolytában csak emelkedik a TSH értékem?Más hormontermelő mirigyem vizsgálata szükségessé válhat e?Eddig prolaktin szintet nézetett a nőgyógyász orvos,az rendben volt.Javasolt ösztrogén gyógyszer szedését a menstruáció elmaradása miatt,de én azt kérdezem,ha mindez a pajzsmirigy alulmüködés tünete csak akkor nem lehet,hogy feleslegesen szedném---még nem váltottam ki,mert szeretném tudni egyértelműen az okot,a pajzsmirigyleletem most lett kész erre vártam---Bicusp.insuff.szívbetegségem is van,melyre gyógyszer egyenlőre nem szükségeltetik,de most a vérnyomásom is ingadozik,melytől kellőképpen dübörög is a szívem,néha l5o-l6o/9o,95,amúgy l3o/85.Erre a háziorvos Tricate napi 1xtablettát írta föl a múlt héten.Szedjem nyugodtan,vagy most hogy a kész emelkedett TSH láttán inkább ennek beállítása pontosabban normál értékre hozása a fontos.Nem vagyok a gyógyszerek esztelen szedésének híve,sőt igyekszem kerülni,csak nagyon indokolt esetben bevenni ami kell.A pajzsmirigyértékem évek óta való ingadozása miatt is a kardiológusom-aki sajnos nyugdijba ment-javaslatára nem is kezdtem el a gyógyszert,szerinte max 5,9-es értékem volt,hol meg tökéletes,nem tette indokolttá a szedést Kérem véleményét,kihez forduljak,hogyan szedjem a gyógyszert,miért emelkedik egyre az értékem?Köszönettel,türelmét megköszönve üdvözlöm. Jó egészséget,és minden jót kívánok!Tisztelettel:Éva

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy alulműködés témában

        Kedves Éva!

        Tüneteinek többsége a pajzsmirigy alulműködésre jellemző típusos panaszokat példázza. A gyógyszer szedése mellett sem javuló, sőt tovább romló labor értékek és szubjektív panaszai feltehetőleg egy folyamat részét képezik - a pajzsmirigy fokozatosan egyre kevesebb hormont termel és a gyógyszerrel bevitt pótlás (Euthyrox) kevésnek bizonyul. Másképpen fogalmazva hiába próbál meg mindig csak ugyanannyi vizet belemerni egy olyan lyukas edénybe, amin egyre nagyobb a lyuk és egyre több víz folyik ki rajta. A vérzészavar és a magasabb vérnyomás értékek is ezzel függhetnek össze - ezért először a pajzsmirigy működését kell megfelelően pótolni (több Euthyroxot kell szednie, 6 hetente TSH értékkel ezt ellenőrizni is szükséges az egyensúly beálltáig), utána lehet gondolkozni a többi problémán is. Ez endokrin szakfeladat, kérjen beutalót endokrinológiai gondozásra háziorvosától!

        Üdvözlettel:

        Dr. Balogh Imre endokrinológus

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-10 13:25:18; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 09:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...