• pajzsmirigy alulmüködés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Pajzsmirigy alulmüködést állapitottak meg nálam, amelyre szedem az L-thyroxin 50-es tablettát. Többé kevésbé sikerült is helyre állitani a TSH értéket, de a koleszterin szintem 7-es értékre megemelkedett. Ajánlottak őrölt lenmag szedését joghurtba, amit hónapokig ettem és 6,6-ra sikerült is levinnem. Most olvastam egy patika magazinban, hogy pajzsmirigy alulmüködés esetén ne együnk többek között lenmagot, de az összes koleszterin csökkentő gyógyszereknél is fel van sorolva ez a figyelmeztetés, hogy nem szedhető pajzsmirigy alulmüködés esetén. Na most akkor mit szedhetek, amellett, hogy rengeteg zöldséget és gyümölcsöt eszem, zsiros, túlfüszerezett ételeket nem is birom megenni. Köszönöm válaszát üdvözlettel Katona Márta

        Dr. Fáklya Mónika válasza a pajzsmirigy alulműködés témában

        Tisztelt kérdező! Mit jelent a többé-kevésbé helyreállítás? mert ha a TSH nem megfelelő, tehát nincs rendben a pajzsmirigy hormon háztartása, ez is lehet oka annak, hogy a koleszterin szint magas. Először ezt kell rendbe tenni, majd a diéta ezt után jön. A zsíros ételeket érdemes kerülni, de túl sok péksütemény fogyasztása sem ajánlott. Jó lenne, ha tudna mozogni, mert ezek mind együtt javítanak a koleszterinszinten. Véleményem szerint nem tud annyit enni lenmagból, hogy bármilyen negatív hatása is legyen az egészségére nézve.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2012. szeptember 06., 08:14; Megválaszolva: 2012. szeptember 10., 19:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám 93 éves, de korához képest még mindig fitt és aktív. Magas vérnyomásra gyógyszert szed, de jellemzően 120-135 / 65-75 körüli értékeket mérünk. 3 hete készült teljes vérkép vizeletvizsgálat. Az eredményei...
        Üdvözlöm Tisztelt Doktornő! Azon apropóból írok Önnek,mivel Március óta laza állagú szinte mindig a székletem,sajnos nagyon sokat stresszelek is a munkában,és az élet más területén is. Minap voltam először is hasi...
        Tisztelt Doktornő A lányomon a megszokottnál több és erősebb a testszőrzet mint a megszokott . Pontosabban az arcán az állán és az alhasán is elég erősen kezd már megjelenni. Azt szeretném megtudni , hogy mi lenne a teendő, kihez forduljunk...
        Kedves Doktornő, 22 hetes terhes vagyok, eddig endokrinológiai betegségek nélkül. a 20. héten vett laboreredményeken TSH 0.55(ref 0.55-4.78) T4 13.72 (ref 11.5-22.7). Védőnőm rögtön endokrinológushoz küldeni, nőgyógyászom nem mondott rá...
        Kedves Doktornő, Doktor úr! El kellett utaznom, ezért csak 3 hét múlva tudom megmutatni az orvosnak a leletemet, de borzasztóan aggódom, hogy mi lehet rajta. PCO gyanúval küldött, tüneteim nincsenek. Egy hosszabb gyulladásom is volt...
        Tisztelt Doktornő! 2006-ban eltávolították a jobb oldali pajzsmirigy lebenyt. Euthyrox 125 hormonpótlást kaptam. A mostani laborom eredménye: (2017.május) Szabad T3 : 5,70 pmol/L 2,80 - 6,50 TSH: 0,174 mU/l (ref.t.: 0,27-3,8 mIU/l) fT4: 21,9...
        Valsartan Sandoz 160 mg vérnyomás csökkentőt szedek. Reggel felet, este felet. Édesanyámnak is magas a vérnyomása, stroke-ot is kapott, de felépült szerencsére. Amikor elkezdtem szedni a gyógyszert, akkor 180 volt a vérnyomásom, a háziorvos...
        Tisztelt Dr. Faklya Monika, Minimum ot eve tarto nagyfoku faradtsag es kb. ket eve kezdodott szorongasos panaszok miatt lett elvegezve nalam egy glucose tolerancia teszt. Panaszaimrol roviden: allando faradtsag, gyakori vizelesi inger, fokozott...
        Tisztelt Doktor Úr! 2 hónapja fennálló végtagzsibbadásom miatt, ami főleg fekvő helyzetben jelentkezik (ENG negatív - koponya MRI-re időpont megkérve) cukorterhelés vérvételt kértem magánúton, mivel több orvos is kérdezte, hogy nem e...
        Tisztelt Doktor Úr! Vérképemből kiderült,hogy a prolaktinom 3x-osa a felső értéknek és Bromocriptint írtak fel rá. A kérdésem az lenne,hogy ha a gyógyszer leviszi az értéket,akkor is szükség lesz majd mindenképp MRI-re vagy csak akkor ha...