• Félelem gyógyszerszedésre

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor nő/úr! Olyan rossz tapasztalataim voltak 2 éve az Euthyroxin gyógyszerrel kapcsolatban (szapora szívritmus, légszomj, rossz közérzet) , hogy azóta nem szedek be gyógyszert pajzmirigy problémámra. Értékeim a közelmúltból: 2010. augusztus TSH: 8,88 FT4: 15,8 TPO: 62,6 Javaslat 12,5 mg L-Thyroxin szedése 1 hétig minden másnap, majd naponta 1x reggel. 2011. március TSH: 10,9 T4: 13,8 2011 szeptemberben csak T4 értékem volt: 13,53 Ultrahangos vizsgálatom is volt, eredménye: „A reflexió fokozott, rendezetlen. A jobb lebenyen belül egy 8 mm-es echodús szolid képlet is elkülöníthető.” Vizsgálatot végző doktor úr erre a Latrox nevű 50 mg –os tablettát írta fel, napi 1x1/2 szemben. Jelenleg a közérzetem jó, viszont PÁNIKSZERŰ félelmem van arra, hogy gyógyszert kezdjek szedni a régi rossz Euthyrox tapasztalataim miatt. Kérdésem, melyre szíves tanácsát várom: Kell-e attól félnem, hogy a gyógyszer nem szedésével helyrehozhatatlan károkat okozhatok, illetve milyen értékek mellett nem lehet tovább halasztanom a gyógyszeres kezelést? Köszönöm válaszát!

        Dr. Fáklya Mónika válasza a pajzsmirigy alulműködés témában

        Tisztelt kérdező! Ilyen kis adag mellet nem kell félnie a korábban érzett tünetek újbóli megjelenésétől. Az sem biztos, hogy a gyógyszer okozta, ha akkor is ilyen kis adagban szedte, lehet hogy csk a gyógyszertől való félelem tünetei voltak ezek. Az ön értékei és uh képe alapján én is javaslom a pajzsmirigy hormon pótlás elkezdését.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2011. december 08., 15:31; Megválaszolva: 2011. december 12., 21:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...