• Miért hízok?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 13 évesen pajzsmirígy alulműködést állapítottak meg nálam.Akkor gyógyszerrel kezelték és meggyógyultam. 19 évesen rohamosan hízni kezdtem megállapítottak h a mellékvesémen van egy kisebb duzzanat kaptam gyógyszereket és az is helyreállt.Diane 35-öt írtak fel amit azóta is szedek.Most kiderült ugyanis újra hízni kezdtem,hogy autoimmun pajjzsmirígygyulladásom van 3000 fölött z anti tpo,a Tsh-m 2.9,az ft4 picit esett ki a ref tartományból,azt mondta az orvos kezdődő alulműködés ezért kezdtem el újra hízni.Kaptam letroxot fél szemet 50mg-ból,és továbbra is szedem a dianét(10éve)a hízás nem állt meg,3 kg jött fel mióta szedem,2 hete. Tudna nekem segíteni mitől lehet ez? Az orvos azt mondta meg fog állni a hízás. Válaszát köszönöm. Tisztelettel:D.

        Dr. Fáklya Mónika válasza a elhízás témában

        Tisztelt kérdező! A pajzsmirigy eltérése nagyon enyhe volt, ez véleményem szerint nem okozhatott hízást. A gyógyszer szedése a hízékonyság ellen is fog hatni. A mellékvesét ki kell vizsgálni. Endokrinológust kell felkeresnie. Ha itt sincs probléma, akkor a bevitt táplálék több, mint a felhasznált. ennek arányát kell javítani.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2011. november 28., 11:56; Megválaszolva: 2011. december 01., 12:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...
        Tisztelt Doktornő! Kislányom növekedési problémájával kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 5,5 éves és 3 éve járunk endokrinológiai szakrendelésre amiatt, hogy a percentilis legalsó görbéje alatt van a magasságát illetően. A 3 év...