• Túlzott koffeinfogyasztás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves webbeteg! Az utóbbi időben elég sok kávét iszom (napi 3-4), néha még este is.Mostanában gyakran érzem a torkomat "nyákos"-nak , pedig nem vagyok beteg.Lehet, hogy összefüggésben van ez a két dolog?Hosszú távon milyen káros hatásai lehetnek a túlzott koffeinfogyasztásnak? Mit tanácsolna kávé helyett frissítésre? Köszönöm válaszát előre is.

        WEBBeteg szakértő válasza a koffein hatásai témában

        Az eddigi adatok szerint kávéfogyasztásnak ilyen irányú mellékhatása még nem került leírásra. Egy felnőtt egészséges ember számára naponta maximum 300 milligramm koffein fogyasztása ajánlott (egy csésze kávé körülbelül 100-120 milligramm koffeint tartalmaz).  Túlzott fogyasztása remegést, szédülést, szívritmuszavart, vagy  álmatlanságot okozhat, illetve egyes vizsgálatok  koleszterin- és vércukor-emelő hatásról számoltak be. Emellett a koffein a gyomorsav nyelőcsőbe való visszajutását is elősegíti, reflux oesophagitist súlyosbítva (ez akár okozhat lepedékes torkot is).

        Dr. Plósz János gastroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-03-31 20:33:30; Megválaszolva: 2011. július 27., 17:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jo estèt kivànok! Renàta vagyok 32 èves . Pàr napja kicsit nyomo èrzèst èrzek az oldalamon elmùlik utàna megint èrzem,nem fàj. Nagyon fèlek a vègbèlràktol,mivel colitis ulcerozàm van. Kb fèl ève volt vègbèltükrözèsem az eredmèny jo...
        Tisztelt Doktor/ Doktornő! 2016 októberében két műtétem is volt. Az elsőnél kivették az epekövet és az epehólyagot. Ezután a tükrözéstől kaptam egy hasnyálmirigygyulladást. Rá nem sokra jött a második műtét: Hepatico-jejunostomia sec....
        Tisztelt Doktor úr!<br> Elmentem gasztroenterologushoz hasi problémák miatt (puffadás, fájdalom évek óta) és beutalt laktóz intolerancia tesztre (vérvétel). 50g laktózt itattak meg velem az első vérvétel után. Az eredmény: 0. Perc...
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        Tisztelt doktornő/úr! 2 hónapja felfázás gyanánt elég komoly antibiotikum kúrát kaptam, konkrétan 5 fajtát. Majd mire kb rendbe jöttem a felfázásból a szervezetem legyengült és újra beteg lettem, ismét antibiotikum. A lényeg, hogy mikor...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...