• Emésztési probléma

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Problémám a következő lenne: kb két hónapja egyik napról a másikra székletem színe, állaga megváltozott, illetve a megszokott 'székelési ritmus' is. Az inger megvolt, de széklet nem akart jönni, ha jött is híg állapotú volt, zsíros, fényes felületű, illetve olykor épp az ellentettje, hasmenés jött rám; továbbá haspuffadást éreztem. Ezután Normafluort kezdtem el szedni a probléma kezelésére, amely eredményes is volt, székletem újra normális lett. Pár hét múlva azonban a tünetek újra jelentkeztek. Megfigyeltem, hogy első és második alkalommal is menstruáció előtt/közben jártam. Jelenleg a helyzet változatlan. Meglepő továbbá, hogy szokatlanul sok a bélgázom, ami korábban nem volt jellemző. Étkezési szokásaim nem változtak, sok vizet iszom és rengeteg gyümölcsöt eszek, illetve napi szinten mozgok. Mi lehet a probléma háttere? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

        Dr. Szigeti Nóra válasza a emésztőszervi panasz témában

        Kedves Kérdező! Panaszai miatt mindenképp gasztroenterológiai kivizsgálást javasolok, mert a hátterében többfajta eltérés is állhat. A zsírfényű széklet a hasnyálmirigy csökkent emésztőenzim termelésére utalhat, az, hogy a Normaflore használt, jelezhet dysbacteriosist (a normál és a kóros baktériumflóra egyensúlyának felbomlása), az, hogy a tünetek a menstruációhoz köthetőek, ha görcsöléssel is járnak, utalhat endometriosisra.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szigeti Nóra
        gasztroenterológus, hipertonológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szigeti Nóra

        Kérdés: 2011. június 06., 20:35; Megválaszolva: 2011. június 07., 11:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! Panaszaim tavasszal kezdődtek. Torokfájás, hőemelkedés, áll alatti nyirokcsomó duzzanat és gyakori torokköszörülés.Több antibiotikumos kúra ellenére sem volt javulás. Fül orr gégész diagnózisa: akut...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A székletemben az utóbbi időben az elküldött képen látható számomra meghatározhatatlan valamiket látok. Hetente/kéthetente olyan 1-2 alkalommal szokott előfordulni, hogy ilyen dolgok vannak a székletemben. Ezen...
        Laboreredményemen 139 az amiláz ami hasnyálmirigy problémát jelent mit tegyek hogy alacsonyabb legyen mivel csökkentsem ezt az értéket ? köszönöm a választ
        Üdvözlet! 3éve kaptam egy hasmenéses fertőzést akkor 1 hét alatt fogytam 8kilót.Kaptam gyógyszert akkor. A hasmenés elmúlt. Most 44 kiló vagyok 3éve 58voltam.Áprilisban kezdődtek szerteágazó panaszaim.Jobb alhasi fájdalom, fejfájás,...
        Pár hónapja a has- gyomor nagyon megpuffad időnként, de elötte nagyon keveset kell járnom vizelni. Ilyenkor refluxos égés, alhasi fájdalom, vizelési inger és levertség, fáradtság jelentkezik A hólyagomat nyomná valami. Tart egy darabig majd...