• Kontaminált vékonybél szindróma

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Tisztelt Doktor Úr! Előzőkben már többször fordultam Önökhöz tanácsért. Sokféle betegséget diagnosztizáltak nálam, így műtét utáni pajzsmirigy betegség, magas vérnyomés, 2--es t. diabetes és annak szövődményei, zsírmáj, vesében, májban ciszta, epehólyag kövesség gyulladás nálkül. Jelenleg kontaminált vékonybél szindrómával kezelnek. A H2 kilégzési teszt eredménye: 4-7-7-6-11-24-31-40-36-26. Az orvos Tinidazol-pol és Amoxillin-teva gyógyszert írt elő, utána 1-2 hétig 2x1 amp. Normaflor kúrát kell tartanom. Azt mondta, hogy utána dönt a továbbiakról. Mi jöhet még? Nagyon nagy fájdalmaim vannak a hasam jobb oldalán, főleg evés vagy ívás után kb. 20 percre rá, ami eltart legalább 2 órán át, és ez ismétlődik minden evésnél, a legkisebb mennyiségnél is. Közben hányinger gyötör és hasmenésem is van. Ami viszont nagyon nagy baj még, hogy folyamatosan hízom, főleg a hastérfogatom nő rohamosan. Amikor utoljára írtam Önöknek (február 5.-én) 128 kg voltam, most már 130. Úgy érzem, nem kapok megfelelő segítséget. Szerettem volna Budapestre menni Pados Doktor Úrhoz segítségért, de azt mondta a háziorvosom, hogy nem ad beutalót, mert a problémáimat itt Szegeden is meg lehet oldani. Sajnos azonban segítséget nem kapok, és egyre újabb betegségek jönnek elő. Kérem segítsenek, mit tegyek, hova forduljak. Tisztelettel:

        Dr. Plósz János válasza a kontaminált vékonybél szindróma témában

        A Normaflor helyett a magam részéről inkább a Progastro825 nevű készítmény használatát javaslom (kombinált, többféle törzset tartalmazó szer). A testsúly és a haskörfogat emelkedése (ha folyadékvisszatartás kizárható) azonban túlzott kalóriabevitelre utal. Javaslom, tartson diétát (ami a cukorbetegség miatt is szükséges), a napi szénhidrátbevitel mellett a kalóriabevitelt is csökkentse.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2011. május 02., 13:10; Megválaszolva: 2011. május 03., 13:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr!<br> Elmentem gasztroenterologushoz hasi problémák miatt (puffadás, fájdalom évek óta) és beutalt laktóz intolerancia tesztre (vérvétel). 50g laktózt itattak meg velem az első vérvétel után. Az eredmény: 0. Perc...
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        Tisztelt doktornő/úr! 2 hónapja felfázás gyanánt elég komoly antibiotikum kúrát kaptam, konkrétan 5 fajtát. Majd mire kb rendbe jöttem a felfázásból a szervezetem legyengült és újra beteg lettem, ismét antibiotikum. A lényeg, hogy mikor...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! Panaszaim tavasszal kezdődtek. Torokfájás, hőemelkedés, áll alatti nyirokcsomó duzzanat és gyakori torokköszörülés.Több antibiotikumos kúra ellenére sem volt javulás. Fül orr gégész diagnózisa: akut...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A székletemben az utóbbi időben az elküldött képen látható számomra meghatározhatatlan valamiket látok. Hetente/kéthetente olyan 1-2 alkalommal szokott előfordulni, hogy ilyen dolgok vannak a székletemben. Ezen...