• Magas bilirubin

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Úr/Nő! Ma kaptam meg a vérkép-eredményem,és van egykét érték,ami aggaszt,és az orvosomtól tulajdonképpen nem kaptam válaszokat a kérdéseimre,de elküldött hasi ultrahangra,időpontot kell kérnem rá. 33 éves nő vagyok,szorongásos betegségre két éve szedek napi 2-szer 0.5 mg Helex sr-t,és 5 éve szedem a Lindinette fog.gátlót,mert 6 éve volt Hellp-szindromás szülésem,és nem szeretnék több gyermeket. Vérkép eredményem: VAS:37 (normál 8.8-27) LDL koleszterin:3.41 (normál 0-3.40) Kreatinin:99 (normál 40-88) Összes bilirubin:24 (normál 2-18) Konjugált bilirubin:5 (normál 1-4) Limfocita:46.8 (normál 20-40) Vizelet fajsúly:1027 (normál:1014-1025) Főleg a bilirubin értékek aggasztanak,olvastam a Gilbert szindromáról is.Ez nem az lehet?A májfunkciós értékeim mind jók lettek ezeken kívül.Mire gyanakodjak esetleg?Máj,vagy epe gondok?Ha az ultrahangon nem derül ki semmi,mi a teendőm? Esetleg okozhatja a bilirubin és a vas magasabb értékét a Helex sr és a Lindinette 20? A hajam is eléggé hullik,már 2 éve.Már akkor is magasabb volt a vasam(27.2)de csak egy kevéssel. Olyan esetben mi a teendőm,ha esetleg a szedett gyógyszerek okozzák a gondot? Köszönettel!

        Dr. Plósz János válasza a blirubin témában

        A magasabb vizelet-fajsúly és kreatitinin-szint folyadékhiányra utal, bő folyadékbevitel mellett moindkettő normalizálódni fog. Az LDL-koleszterin minimálisan emelkedett értéke nem aggasztó, javasolt a rendszeres testmozgás, cholesterin- és zsírszegény diéta tartása. A bilirubin-emelkedés mértéke szintén jelentőség nélküli, ennek oka lehet a fogamzásgátló szedése, de akár enyhe Gilbert-kór is. A vas emelkedő szintje fokozott vasfelszívódásra utalhat (haemochromatózis heterozigóta formája), emiatt a laborvizsgálat rendszeres ismétlése indokolt, további emelkedés esetén haematológiai kivizsgálás jön szóba.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2010. szeptember 02., 13:54; Megválaszolva: 2010. szeptember 03., 14:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr!<br> Elmentem gasztroenterologushoz hasi problémák miatt (puffadás, fájdalom évek óta) és beutalt laktóz intolerancia tesztre (vérvétel). 50g laktózt itattak meg velem az első vérvétel után. Az eredmény: 0. Perc...
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        Tisztelt doktornő/úr! 2 hónapja felfázás gyanánt elég komoly antibiotikum kúrát kaptam, konkrétan 5 fajtát. Majd mire kb rendbe jöttem a felfázásból a szervezetem legyengült és újra beteg lettem, ismét antibiotikum. A lényeg, hogy mikor...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! Panaszaim tavasszal kezdődtek. Torokfájás, hőemelkedés, áll alatti nyirokcsomó duzzanat és gyakori torokköszörülés.Több antibiotikumos kúra ellenére sem volt javulás. Fül orr gégész diagnózisa: akut...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A székletemben az utóbbi időben az elküldött képen látható számomra meghatározhatatlan valamiket látok. Hetente/kéthetente olyan 1-2 alkalommal szokott előfordulni, hogy ilyen dolgok vannak a székletemben. Ezen...