• Alhasi fájdalom

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő (Doktor Úr)

        Először is nagyon szépen köszönöm, hogy előzőleg kérdésemre válaszoltak. Most egy másik panasszal kapcsolatban kérném véleményüket, tanácsukat:
        Pár hónapja étkezések után sokszor alhasi fájdalmak bal oldalon jelentkeztek, melyek hirtelen jöttek, de hamar el is múltak, inkább úgy mondhatnánk hogy megcsikart valami, olyan nyilaló, szúró fájdalom, és sokszor kísérték puffadásos tünetek.Ez csak ritkán fordult elő, de sokszor volt hasmenéses napom. Majd elmentem kivizsgálásokra, alapvetően más panasszal (ezzel kapcsolatban, és a vizsgálatok eredményeiről lent csatoltam előző levelezésemet Önökkel)
        Szóval amióta szedem a kiírt gyógyszereket azt tapasztaltam, hogy az alhasi fájdalmak ismét előjöttek, de másképp: állandósult. sokszor szinte egész nap taró, de enyhe, nem túl erős szúró-nyomó fájdalom, ami az evéssel fokozódik még mindíg bal oldalt egész lent, és a puffadás is szinte állandósult. Ezért is nem eszem annyit mint korábban, viszont állandóan éhes vagyok, de nem kívánom az ételt. Székletem mostanában sokkal kevesebb, nehéz, és sokszor fájdalmas, egyszer véres is volt. Azt gondoltam talán az aranyerem újult ki, de gondoltam megkérdezek inkább szakembert, mert ehhez az én tudásom csekély, hogy mi lehet az oka ennek? Gyógyszer mellékhatás, vagy valami más? Szükséges információ lehet az előző levelezésem Önökkel melyet itt csatolok:
        Előre is köszönöm válaszukat.

        Tisztelettel: Attila


        "Tisztelt Doktornő ! (Doktor Úr)

        30 éves férfi vagyok, ülőmunkát végző, 93 kg, és 168 cm, tehát kalóriatöbblet, és mozgáshiány miatt elhízott, szívtájéki szúró, nyomó fájdalmakkal, melyek váratlanul, naponta többször jöttek rám, de hamar, spontán el is múltak, valamint fáradékonyság, kicsi fizikai terhelés hatására is keletkező légszomj, nehézlégzés panaszokkal fordultam orvoshoz.Voltam vizsgálatokon (labor, hasi ultrahang, belgyógyászat, 24 órás vérnyomásmérés,stb.) Megállapították hogy magas a vérnyomásom (ingadozó, sokszor 150-160/90 pulzus 90-100, néha 150!), ráadásul éjszaka is magasabb a kelleténél, ami az orvosom szerint egy előrehaladott állapotot mutat, illetve a laboreredményeimnél, magas a koleszterin (7,5) triglicerid (7,78), húgysav (497). Hasi ultrahang: zsíros máj, minden más rendben, EKG: normális. Kérdezte a belgyógyász, hogy szoktam éjszajka felkelni azért mert pisilnem kell, mondtam hogy igen, minden éjjel-hajnalban. Azt mondta, hogy az pedig szívelégtelenségre utal. 4 féle gyógyszert írtak fel: vérnyomáscsökkentő: Duopril 12,5 mg, húgysav csökkentő: Milurit 300mg, Kolszterin csökkentő: Lescol XL 80mg retard, szívgyógyszer: Cardilopin 5 mg. Két hete szedem a gyógyszereket, valamelyest használnak is, leszoktam a dohányzásról 3 hónapja, szobabiciklin tekerek, étrenden próbálok változtatni, de a nagy kérdés, ami eddig megválaszolatlan maradt számomra:

        Mennyire súlyos az állapotom???? Szívelégtelenség végülis ugye nem lett diagnosztizálva, de arra utaló jel van. Szóval konkrétan az lenne a kérdésem, hogy mennyire súlyos a helyzetem, mire számítsak? Jó esélyem van rá,hogy  bármikor elvihet egy agyvérzés, vagy szívinfarktus, lehet hogy már holnap? Vagy jó esetben 1,2, vagy 5, vagy 10 évem van hátra?  vagy ha még most kezelve van akkor lehetek még akár nyugdíjas is, élhetek 60-70 éves koromig? Nem tudom hogy a fent felsoroltaknál melyikre hány % esélyem van. Sajnos csak 2 hét múlva megyek vissza a dokihoz, ezért bízom Önökben, hogy segítenek tisztán látni ebben a helyzetben. Egyébként is pánikszerű halálfélemekkel, pánikbetegségel is küzdök évek óta (egy pszichiáter szerint borderline-szemilységzavarral is) és ez a bizonytalanság nem tesz jó neki.

        Az elmúlt 2 hét alatt a halálfélelem teljesen eluralkodott rajtam, és végső elkeseredésemben írok Önnek, hogy talán segít nekem tisztán látni az állapotomat, túlélési, életbenmaradási esélyeimet tisztán látni

        Válaszát előre is köszönöm!

        Tisztelettel: Attila
                
            

        Kedves Attila!

        A szívelégtelenség diagnózisának felállításához hiányolok még egy szívultrahangos leletet, annyi azonban bizonyos, hogy a magas vérnyomás és a jelentős túlsúly (a testtömegindexe a megengedett 20-25 helyett 32.9!) nagy terhelést ró a szívére. Fogyással lehet, hogy megszűnnének a fulladásos panaszok, normalizálódna a vérnyomás (vagy legalábbis kevesebb gyógyszer kellene), csökkenne a koleszterinszint. Nagyon helyes, hogy le tudott mondani a dohányzásról, csak így tovább!


        Nehéz megmondani, kinek hány éve van hátra. Nem ismerve az ultrahangos leletet, és figyelembe véve a megadott értékeket, rizikóbecslő táblázatok alapján fiatalkora miatt nem túl magas a szív-érrendszeri összrizikó. Azonban összehasonlítva hasonló korú, egészséges társaival,  Önnek  5-7x nagyobb esélye van arra, hogy 10 éven belül pl. infarktust kapjon. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a rizikófaktorok jó része befolyásolható, ha sikerülne változtatni az életmódján, célérték alá csökkenne a vérnyomás, jelentősen csökkenthető lenne ez a kockázat - és megcélozhatná akár a 70-80 évet is.
        Sok kitartást a változtatáshoz!"

        WEBBeteg szakértő válasza a alhasi fádalom témában

        Tisztelt Kérdező!

        A Cardilopin egy értágító jellegű vérnyomáscsökkentő, amely a bélmotilitást is csökkentheti, ezáltal fokozva a székrekedést. A székrekedés gyakori szövődménye a szigmabélben (bal alhasban) áltasakok, kiboltosulások kialakulása. Ez utóbbiakban a széklet megragadhat, gyulladást, fájdalmat, vérzést, esetleg bélátfúródást okozva. Panaszai a széklet rendezésével megoldódhatnak. Javaslom, mozogjon többet, fogyasszon bő folyadékot és rostot ( segíthet a székletlágyításban a Laevolac szirup, a rostbevitel fokozásában pedig a Mucofalk Orange készítmény). Ezen kívül az egész kúrát egy enyhe hashajtással érdemes kezdeni, kitisztítva béltraktust.

         

        Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-02 22:30:38; Megválaszolva: 2011. október 05., 09:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kérem segítsen értelmezni a hasi ultrahangom eredményét! A máj jobb lebenye kis dimenziójú, bordaközből vizsgálható, bal lebenye megnagyobbodott, kitölti az epigastriumot, a felszíne főleg az alsó, durván egyenetlen. A szerkezet finoman...
        Tisztelt Doktor nő/Doktor úr! 2 hete vannak panaszaim, néhol erősebbek néhol viszont gyengébbek. Felső hasi tájékon övszerűen fáj a hasam, bal és jobb oldalt egyaránt. Nincs se lázam, hasmenésem csak émelygés meg szédülés de ezek...
        Jónapot !! Olyan problémám van hogy mar 1 hete zöld sárgás a székletem és sokszor mind ha wcre kellene mennem de semmi csak az a zöldes sárgás nyálka van és már fáj is az erölködéstöl de nem jönn semmi !! Nagyon aggodok ugye nincs...
        A mesenterialis erezettsége a szokványosnál kissé kifejezettebb, de nem feltétlen kórjelző. A kismedence régióban sigma bél mellett egy szűkebb 3 cm-es bélszakasz is látható, mely a vizsgálat során nem tárult fel teljesen. A terminalis ileum...
        udvozlom.ket reszletben tudm elkölteni a kerdesem kerem ennek fuggvenyeben valaszoljanak.Szelektív vékonybél CT vizsgálat. Anamnézis : más intézményben minden hasi CT-je megtörtént, ennek leírása áll csak rendelkezésemre, érdemi eltérést a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Az lenne a problémám hogy még márciusban beleestem ilyen influenza szerű betegségbe(láz, torokgyulladás, hányinger), kaptam Zitrocin nevű gyógyszert és elmúltak a panaszaim. Nem sokkal később viszont a...
        Tisztel Doktor Úr/Nő! Azzal a panasszal fordulok önhöz, hogy körülbelül 2 hete vegbel tájon erősebb viszketest érzek. Volt mar aranyerem korábban, igy elkezdtem kenni reparon kenoccsel, es a viszketés elmúlt teljesen . Azonban par napja ujra...
        Pár napja kijött a herpeszem, ilyenkor telviran gyógyszert szoktam szedni. Nem volt a gyógyszertárban, így Herpesin-t kaptam helyette, 400mg-osat, napi kétszer kell szednem. Amióta szedem, borzasztóan fáj és megy a hasam, emellett görcsöl a...
        Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a tünetek milyen problémára utalhatnak? Körülbelül két hónapja nagyon gyakran hányok étkezés után, van hogy azonnal, van hogy csak órákkal később. Van olyan időszak, hogy majdnem mindennap hányok,...
        Tisztelt Doktor Úr! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy refluxom, IBS és colitis ulcerosa betegségem van. De 3 hónapja olyan fàjdalmaim vannak, hogy alig bìrok jàrni,fogytam is kb 6 kg-ot. Ég körbe az egész derekam, hàtam, jobb làbam és...