• Antibiotikum+reflux

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Úr,

        decemberben és januárban lázas hörghurutom volt. Januárban a háziorvosom felírt három doboz Doxycylint. Sajnos mind be is szedtem, gondolván, hogy öt-hat évente ennyi antibiotikum még belefér. Ez butaság volt. A hőemelkedés végül csökkent, majd meg is szűnt, de még sokáig köhögtem. Csináltak mellkasröntgent (negatív), fül-orr-gégészetileg is rendben voltam. Végül a második fül-orr-gégész azt mondta, szerinte refluxom van, amiatt nem múlik rendesen a köhögésem. Kezdetben tiltakoztam, mert soha nem volt gyomorporblémám, de aztán eszembe jutott, hogy a Doxy szedésének harmadik éjszakáján tényleg tele volt a torkom savval. De ez csak egyszer fordult elő, legalábbis a többi tünet nyilván elvonta figyelmemet erről.

        Most viszont gyakran ég a gyomrom, ha pedig nem a gyomrom ég, akkor a nyelőcsövem, és két napja megint visszajött a köhögés. Nem vagyok túlsúlyos, nem szoktam sokat enni, a lehető legkevesebb zsírt fogyasztom, cukrot szinte semmit, csokoládéból és kávéból csak a nagyon jókat, de ezek drágák, úgyhogy ritkán engedem meg őket magamnak. A fekete teáról is szinte teljesen leszoktam, a zöldhöz viszont ragaszkodnék. Nem dohányzom. Gyógyszert nagyon ritkán szedek.

        A kérdésem az lenne, milyen módszerrel tudnám visszaállítani a gyomrom egészségét (a belek már kezdenek rendbejönni egy probiotikumtól)? Nyilván nem szeretném, ha kamerát dugnának le a torkomon, gyógyszert pedig - érthető okokból - szintén nem szeretnék szedni. Van-e valamilyen gyógynövény, amely segíthet ilyen esetekben? Talán furcsa kérdés, de lehet-e valamilyen módon "tornáztatni" azon izmokat, amelyek ernyedtek és nem zárnak rendesen?

         

        Válaszát előre is köszönöm,

        üdvözlettel,

        Krisztina

         

        WEBBeteg szakértő válasza a reflux témában

        Tisztelt Kérdező!


        A doxycyclin viszonylag gyakran előforduló mellékhatása a gyomor-bélrendszeri panasz, azonban ez a gyógyszerszedés abbahagyását követően szűnik. Leírása alapján típusos reflux-betegsége  van. Kezelésként savcsökkentő  illetve  motilitást serkentő szereket használunk (azonban ezek gyógyszerek). Természetes terápia a Salvus vízzel végzett ivókúra. A reflux gyógyulása az életmódi változásoktól várható: gyakori, rendszeres kis étkezés, szénsavas italok kerülése, ágyban a fejvég megemelése, evés után 1 óráig nem szabad lefeküdni).

         

        Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-22 18:39:39; Megválaszolva: 2011. szeptember 16., 11:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kérem segítsen értelmezni a hasi ultrahangom eredményét! A máj jobb lebenye kis dimenziójú, bordaközből vizsgálható, bal lebenye megnagyobbodott, kitölti az epigastriumot, a felszíne főleg az alsó, durván egyenetlen. A szerkezet finoman...
        Tisztelt Doktor nő/Doktor úr! 2 hete vannak panaszaim, néhol erősebbek néhol viszont gyengébbek. Felső hasi tájékon övszerűen fáj a hasam, bal és jobb oldalt egyaránt. Nincs se lázam, hasmenésem csak émelygés meg szédülés de ezek...
        Jónapot !! Olyan problémám van hogy mar 1 hete zöld sárgás a székletem és sokszor mind ha wcre kellene mennem de semmi csak az a zöldes sárgás nyálka van és már fáj is az erölködéstöl de nem jönn semmi !! Nagyon aggodok ugye nincs...
        A mesenterialis erezettsége a szokványosnál kissé kifejezettebb, de nem feltétlen kórjelző. A kismedence régióban sigma bél mellett egy szűkebb 3 cm-es bélszakasz is látható, mely a vizsgálat során nem tárult fel teljesen. A terminalis ileum...
        udvozlom.ket reszletben tudm elkölteni a kerdesem kerem ennek fuggvenyeben valaszoljanak.Szelektív vékonybél CT vizsgálat. Anamnézis : más intézményben minden hasi CT-je megtörtént, ennek leírása áll csak rendelkezésemre, érdemi eltérést a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Az lenne a problémám hogy még márciusban beleestem ilyen influenza szerű betegségbe(láz, torokgyulladás, hányinger), kaptam Zitrocin nevű gyógyszert és elmúltak a panaszaim. Nem sokkal később viszont a...
        Tisztel Doktor Úr/Nő! Azzal a panasszal fordulok önhöz, hogy körülbelül 2 hete vegbel tájon erősebb viszketest érzek. Volt mar aranyerem korábban, igy elkezdtem kenni reparon kenoccsel, es a viszketés elmúlt teljesen . Azonban par napja ujra...
        Pár napja kijött a herpeszem, ilyenkor telviran gyógyszert szoktam szedni. Nem volt a gyógyszertárban, így Herpesin-t kaptam helyette, 400mg-osat, napi kétszer kell szednem. Amióta szedem, borzasztóan fáj és megy a hasam, emellett görcsöl a...
        Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a tünetek milyen problémára utalhatnak? Körülbelül két hónapja nagyon gyakran hányok étkezés után, van hogy azonnal, van hogy csak órákkal később. Van olyan időszak, hogy majdnem mindennap hányok,...
        Tisztelt Doktor Úr! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy refluxom, IBS és colitis ulcerosa betegségem van. De 3 hónapja olyan fàjdalmaim vannak, hogy alig bìrok jàrni,fogytam is kb 6 kg-ot. Ég körbe az egész derekam, hàtam, jobb làbam és...