• Savanyú, torokszoritó érzés a szájban

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértők!

        Azzal a problémával  fordulok önökhöz, hogy kb másfél hete savanyú érzést érzek a számban és olyan mintha a torkomat fogná valami, pontosabban ott, ahol a nyirokcsomók vannak  és néha még azt is érzem, ha valami kis golyószerü valami lenne a torkomban ami nyelés hatására sem múlik el. A savanyú érzés is, mikor az ember citromra gondol vagy citromba harap.Kicsit ideges és nyugtalan is vagyok ezektől. Körül belül 9 éve már volt ilyen problémám az akkori diagnózis gyomorsav problémákra utalt és ezért rendszeresen szedtem a Tisacid gyógyszert amitől rövid időn belül elmúlt.Azóta is volt már sokszor gyomorsavam de ez a folytogató savanyú érzés nem jelentkezett egészen mostanáig, és ugy gondolom most valahogy jobban, erősebben előjön. Körülbelelül másfél hete kezdtem neki annak, hogy egy kicsit leadjak a testsúlyomból, itt arra gondolok, hogy megvontam magamtól a késő-esti étkezéseket, és nap közben sem eszem annyit már.Nemtudom párhuzamba vonható e a fentiekben emlitett problémával,mivel kb ennyi ideje kezdödött a probléma is.Az elmult 2 napban étkezések után ujra bevettem a Tisacid gyógyszert és nem igazán tapasztaltam pozitív eredményt.
        Kérem irják meg, hogy ezek a jelenségek visszavezethetőek e  gyomorsavra, vagy esetleg más is állhat a háttérben.Köszönöm

        WEBBeteg szakértő válasza a reflux témában

        Tisztelt Kérdező!

        Panaszát okozhatja a savas gyormortartalom refluxa a nyelőcsőbe, garatba. Ez esetben a testsúly csökkenése segít az állapoton (persze nem 1-2 nap alatt). Ha tényleg reflux okozza a panaszait, javasolt a gyakori, rendszeres kis étkezés, a szénsavas italok, kávé kerülése, fekvéskor a fejvég megemelése. Emellett érdemes  megpróbálni a savcsökkentő terápiát is (legjobb még receptmentes készítmény a Quamatel Mini).

         Dr. Plósz János

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-03 18:25:20; Megválaszolva: 2011. szeptember 09., 14:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Nagyjából két éve tapasztalom a következő tüneteket, amik az elmúlt fél évben sokat rosszabbodtak. Egyre gyakrabban, hosszabban és erősebben érzek fájdalmat deréktájon, a medencémben és az alhasi részen. Égető,...
        Tisztelt Doktor úr! Az elejétől elkezdek mindent. Ősz környékétől éreztem hogy az átlagosnál sokkal fáradtabb vagyok, gyenge vagyok és szédülök. Csináltunk egy vérvizsgálatot amiből kiderült, hogy alacsony a vasam, 7 lett az értéke....
        Jo estèt kivànok! Renàta vagyok 32 èves . Pàr napja kicsit nyomo èrzèst èrzek az oldalamon elmùlik utàna megint èrzem,nem fàj. Nagyon fèlek a vègbèlràktol,mivel colitis ulcerozàm van. Kb fèl ève volt vègbèltükrözèsem az eredmèny jo...
        Tisztelt Doktor/ Doktornő! 2016 októberében két műtétem is volt. Az elsőnél kivették az epekövet és az epehólyagot. Ezután a tükrözéstől kaptam egy hasnyálmirigygyulladást. Rá nem sokra jött a második műtét: Hepatico-jejunostomia sec....
        Tisztelt Doktor úr!<br> Elmentem gasztroenterologushoz hasi problémák miatt (puffadás, fájdalom évek óta) és beutalt laktóz intolerancia tesztre (vérvétel). 50g laktózt itattak meg velem az első vérvétel után. Az eredmény: 0. Perc...
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        Tisztelt doktornő/úr! 2 hónapja felfázás gyanánt elég komoly antibiotikum kúrát kaptam, konkrétan 5 fajtát. Majd mire kb rendbe jöttem a felfázásból a szervezetem legyengült és újra beteg lettem, ismét antibiotikum. A lényeg, hogy mikor...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....