• Gyógyszer

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot!! Azt szeretném kérdezni hogy másik gyógyszerre váltottam Omeprazol-Ratioparm helyett Pantacid 40mg-ra!! Elöször azt hittem hogy nem kezd el hatni,de az első napi bevétel után kb 15 nappal éreztem javulást!! De közben édesanyám kiváltotta a Pantacidot mert elment a háziorvosomhoz és mondta hogy nem ér semmit!! Elfogyott az omeprazol és így a Pantacidot szedem!! Érzek valami javulást de nem az igazi!! Térjek vissza a másikra és szedjem azt 6 hónapig?? És még azt szeretném kérdezni hogy mikor lesz végre a RÉGi a gyomrom!! Köszönöm!! Amúgy még csak 22 éves vagyok!!!

        WEBBeteg szakértő válasza a reflux témában

        Tisztelt kérdező!

        A savcsökkentő gyógyszerek reflux-betegségben tüneti terápiát jelentenek, nem a refluxot szüntetik meg, hanem a gyomornedv savasságát. Gyógyulás az életmódi változtatásoktól várható (gyakori kis étkezés, szénsavas italok kerülése, ágyban fejvég megemelése, evés után 1 óráig nem szabad lefeküdni). A savcsökkentők közül azt szedje, amelyik jobban hatott. A terápiát esetleg motilitás-fokozóval (erősíti a gyomor-nyelőcs záróizom funkcióját, javítja a nyelőcső mozgását), Domperidon-al lehet kiegészíteni.

         Dr. Plósz János

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-09 20:41:12; Megválaszolva: 2011. szeptember 05., 06:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! Panaszaim tavasszal kezdődtek. Torokfájás, hőemelkedés, áll alatti nyirokcsomó duzzanat és gyakori torokköszörülés.Több antibiotikumos kúra ellenére sem volt javulás. Fül orr gégész diagnózisa: akut...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A székletemben az utóbbi időben az elküldött képen látható számomra meghatározhatatlan valamiket látok. Hetente/kéthetente olyan 1-2 alkalommal szokott előfordulni, hogy ilyen dolgok vannak a székletemben. Ezen...
        Laboreredményemen 139 az amiláz ami hasnyálmirigy problémát jelent mit tegyek hogy alacsonyabb legyen mivel csökkentsem ezt az értéket ? köszönöm a választ
        Üdvözlet! 3éve kaptam egy hasmenéses fertőzést akkor 1 hét alatt fogytam 8kilót.Kaptam gyógyszert akkor. A hasmenés elmúlt. Most 44 kiló vagyok 3éve 58voltam.Áprilisban kezdődtek szerteágazó panaszaim.Jobb alhasi fájdalom, fejfájás,...