• Gyógyszerek okozhatnak laboreredmény eltérést?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Hölgy/Úr! Rutin vér és vizeletvizsgálaton az alábbi eredményt kaptam. Kreatinin:Ref.ért:53-100 mol/l mért érték:111 mol/l. Húgysav meghat: Ref.ért:178-345 mol/l Mért ért:399 mol/l. 10 hónapja belgyógyászom ajánlására szedem a NOLPAZA nevű gyógyszert napi 1x. Napi rendszerességgel szedek Plusz magnézium pezsgőtablettát, Zöldárpa tablettát, Lecitin kapszulát, Rhodeola Kapszulát, mindegyikből napo 1x. Időközönként még Q10 kapszulát, C vitamint, Actival Vitamint. Elalvás segítéséhez időközönként Rudotel vagy Xanax tablettát. Kérdésem az, hogy a fent felsorolt gyógyszerek és étrendkiegészíték okozhatják e a laboreredményben az emelkedett szintet? Valamint az, hogy mire utal ez az emelkedett szint?? Válaszát előre is megköszönve, Üdvözlettel, Kulcsár László

        WEBBeteg szakértő válasza a húgysav, kreatinin témában

        Tisztelt Kulcsár Úr!

        Nem gondolnám, hogy az Ön által szedett étrendkiegészítők okozzák a fenti laboreltéréseket, bár őszintén szólva nem ismerem az összes felsorolt szernek a pontos hatását, de lehet, hogy együttes szedésük során több ásványi anyagot visz be a szervezetbe, mint amennyi szükséges volna (pl. úgy tudom, hogy a zöldárpa is tartalmaz magnéziumot, így nem szükséges magnézium szedése emelett). Az emelkedett kreatinin érték a vesefunkció beszűkülését jelzi, ez lehet átmeneti állapot, ha nem iszik elég folyadékot bizonyos időn keresztül, de sajnos lehet vesekárosodás jele is. Leggyakrabban magas vérnyomás, cukorbetegség, valamint fájdalomcsillaíptó gyógyszerek okozzák ezt. A kiváltó okot kell mindig kezelni, ha lehet meg kell szüntetni, így érhető el a vesefunkcióban is javulás, vagy legalábbis megállítható a romlás. Az emelkedett hugysavszint is egy anyagcserezavar következménye, sokszor genetikailag meghatározott, illetve túlsúlyos, magas vérnyomásos, magas koleszterin szinttel élő emberekben gyakoribb. Itt szintén a társbetegségek kezelése az alapvető, s ezáltal az emelkedett hugysavszint is csökkenni fog. Ha nincs ízületi panasz, vagy nem nagyon magas a hugysav értéke, akkor külön hugysavcsökkentő gyógyszert nem kell szednie.


        Tisztelettel:

        Dr. Szamosi Szilvia

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-12-04 09:36:24; Megválaszolva: 2011. augusztus 18., 10:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jo estèt kivànok! Renàta vagyok 32 èves . Pàr napja kicsit nyomo èrzèst èrzek az oldalamon elmùlik utàna megint èrzem,nem fàj. Nagyon fèlek a vègbèlràktol,mivel colitis ulcerozàm van. Kb fèl ève volt vègbèltükrözèsem az eredmèny jo...
        Tisztelt Doktor/ Doktornő! 2016 októberében két műtétem is volt. Az elsőnél kivették az epekövet és az epehólyagot. Ezután a tükrözéstől kaptam egy hasnyálmirigygyulladást. Rá nem sokra jött a második műtét: Hepatico-jejunostomia sec....
        Tisztelt Doktor úr!<br> Elmentem gasztroenterologushoz hasi problémák miatt (puffadás, fájdalom évek óta) és beutalt laktóz intolerancia tesztre (vérvétel). 50g laktózt itattak meg velem az első vérvétel után. Az eredmény: 0. Perc...
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        Tisztelt doktornő/úr! 2 hónapja felfázás gyanánt elég komoly antibiotikum kúrát kaptam, konkrétan 5 fajtát. Majd mire kb rendbe jöttem a felfázásból a szervezetem legyengült és újra beteg lettem, ismét antibiotikum. A lényeg, hogy mikor...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...