• Táplálékkiegészítő - Okozhat zsírmájat?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Évek óta szedem a következő táplálékkiegészítőket szinte naponta: ligetszépe kapszula, q10, zöld tea kapszula, ginko biloba,noni kapszula, c vitamin fokhagyma, szelén kapszula, valamint a magas vérnyomásra és a refluxra is a kiírt gyógyszereket. A májfunkcióm utoljára teljesen jó volt, de zsírmájat állapítottak meg és enyhe májkárosodást. A táplálékkiegészítők károsítják a májat?

        WEBBeteg szakértő válasza a táplálékkiegészítő témában

        Tisztelt Kérdező!

        Ha jól sejtem, a zsírmáj ultrahangos lelet alapján került megállapításra. Ez jelenleg népbetegség. A civilizált életmódból fakadóan a túlzott energiabevitel és a mozgásszegény életmód következménye lehet.

        A felsorolt kiegészítők antioxidánsok, nem szabadna májkárosodást okozniuk (bár együttes szedésüket nem vizsgálta még senki). Javaslom, tartson zsírszegény diétát, mozogjon rendszeresen, fél évente-évente végeztessen hasi ultrahang és májenzim-vizsgálatot.

        Dr. Plósz János gastroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-12-16 09:15:24; Megválaszolva: 2011. augusztus 22., 07:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! Panaszaim tavasszal kezdődtek. Torokfájás, hőemelkedés, áll alatti nyirokcsomó duzzanat és gyakori torokköszörülés.Több antibiotikumos kúra ellenére sem volt javulás. Fül orr gégész diagnózisa: akut...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A székletemben az utóbbi időben az elküldött képen látható számomra meghatározhatatlan valamiket látok. Hetente/kéthetente olyan 1-2 alkalommal szokott előfordulni, hogy ilyen dolgok vannak a székletemben. Ezen...
        Laboreredményemen 139 az amiláz ami hasnyálmirigy problémát jelent mit tegyek hogy alacsonyabb legyen mivel csökkentsem ezt az értéket ? köszönöm a választ
        Üdvözlet! 3éve kaptam egy hasmenéses fertőzést akkor 1 hét alatt fogytam 8kilót.Kaptam gyógyszert akkor. A hasmenés elmúlt. Most 44 kiló vagyok 3éve 58voltam.Áprilisban kezdődtek szerteágazó panaszaim.Jobb alhasi fájdalom, fejfájás,...