• Mi lehet ez?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 43 éves nő vagyok. Évek óta küzdök refluxal, III-as, és IBS-el. Gyógyszerérzékeny vagyok, igy teákkal tartom magam rendben. Azt vettem észre, hogy menstruáció elött kb. 10 nappal felerősődnek a tüneteim,ég a torkom, sok a savam és a puffadásom tovább fokozódik. Ilyenkor úgy nézek ki mint egy kismama. Ha vége a menzesznek, akkor minden rendben. Már voltam nőgyógyásznál, nem találtak semmi problémát. Az nőgyógyászom szerint az emésztőrendszerrel függhet össze. Elég kellemetlen, mert ilyenkor a ruháimba sem férek bele. Szeretném Öntől megkérdezni, hogy ez mi lehet, és tudna e javasolni valamit rá? A gasztroenterologus orvosom azt mondja, hogy ebbe bele kell törödnöm. Még szerintem fiatal vagyok ahhoz, hogy 1 hónapból 10-15 napot bújkáljak, és ne menjek sehova. Válaszát előre is köszönöm, munkájához sok sikert, és jó egészséget.

        WEBBeteg szakértő válasza a reflux témában

        Tisztelt Kérdező!

        Panaszainak ezek szerint van összefüggése a menstruációs ciklussal, főként ennek hormonális változásaival. A progesteron a simaizmok ellazulását fokozza, így a refluxot erősítheti, illetve a belek renyheségét fokozza. Ha gyógyszeres terápia nem jön szóba, akkor csak az életmódi tanácsok maradnak: rendszeres gyakori kis étkezés, bő folyadék és rostfogyasztás, probiotikumok kúraszerű alkalmazása (Lactív ampulla, tabletta, Normaflore). Főétkezésekhez megpróbálható emésztést segítő szerek (Mezym Forte, Pankreoflat) szedése. Sok kedvező tapasztalat van a Salvus víz fogyasztásával savas panaszok esetén.

        Tisztelettel:

         Dr. Plósz János  gastroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-06 22:57:11; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 12:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám évekkel ezelőtt kezdődött, amikor is megjelent egy külső aranyeres csomó a végbélnyílásnál. Spertivel kenegettem, illetve - mivel túl kellemetlennek éreztem volna ezzel orvoshoz fordulni - megtanultam együtt...
        Tisztelt doktornő/úr! 2 hónapja felfázás gyanánt elég komoly antibiotikum kúrát kaptam, konkrétan 5 fajtát. Majd mire kb rendbe jöttem a felfázásból a szervezetem legyengült és újra beteg lettem, ismét antibiotikum. A lényeg, hogy mikor...
        3 hete kb nagyon sok a gyomorsavam. Már a torkomban is érzem és a számban is maro hatás szerü érzés alakult ki.két napja véres a székletem is.
        Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben kérdeztem,hogy a gyomor és nyombélvérzés után Escitalopram tablettával együtt esetleges újabb gasztroenterális vérzés kivédésére Emozul szedhető -e,és megnyugtató választ kaptam Öntől,hogy...
        Tisztelt Dr. Úr. Már jó ideje panaszom van az említett területen. Ha hanyatt fekszem, a köldökömtől 2,3 újnyi távolságra a jobb lábam felé, ha megnyomogatom , mögötte érzékenységet tapasztalok, nevezhetjük nagyon gyenge fájdalomnak....
        Jó napot Lenne egy kérdésem.meg tanácstalan vagyok sokkat eszek de már két három hete nem igen volt s van székletem még hashalytóval sem.a válaszát elöre is köszönöm.
        Tisztelt Doktor Úr!Három éve Flector granulátumtól véres széklet lett-nem intenzív-és gyomorvérzést diagnoztizáltak.Utána néhányszor Advil ,Algoflex és Apranax tabletta használata nem okozott problémát tavalyig,amikor 1 szem Melox-Ep...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! Panaszaim tavasszal kezdődtek. Torokfájás, hőemelkedés, áll alatti nyirokcsomó duzzanat és gyakori torokköszörülés.Több antibiotikumos kúra ellenére sem volt javulás. Fül orr gégész diagnózisa: akut...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A székletemben az utóbbi időben az elküldött képen látható számomra meghatározhatatlan valamiket látok. Hetente/kéthetente olyan 1-2 alkalommal szokott előfordulni, hogy ilyen dolgok vannak a székletemben. Ezen...
        Laboreredményemen 139 az amiláz ami hasnyálmirigy problémát jelent mit tegyek hogy alacsonyabb legyen mivel csökkentsem ezt az értéket ? köszönöm a választ