• Medrol okozhatja-e a filtrációs ráta csökkenését?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm gyors és kielégítő válaszát. Már két hónapja szedem a medrolt a kollagén colitisre, most már folyamatosan csökkenő adagban. Kérdésem az lenne, hogy okozhatja-e ez a gyógyszer a filtrációs ráta csökkenését,jelenleg 61ml/perc és a kreatinin növekedését, ami most 86umol/l, és hogy emelkedhet-e a szedés alatt a koleszterinszint? A szedést 32mg-mal kezdtem, jelenleg 8mg-t szedek, mennyire kell csökkenteni, hogy abbahagyhassam a szedést? Félek ettől a gyógyszertől nagyon szeretnék már megszabadulni tőle.Válaszát előre is köszönöm: Irgburg

        WEBBeteg szakértő válasza a medrol témában

        Kedves Kérdező!

        A Medrol folyadék-visszatartást okoz a szervezetben, ezáltal hajlamosít lábdagadásra és ronthatja a vesefunkciót (egyébként ez a kreatinin-szint még normális és erősen függ a folyadékbeviteltől, főleg nagy melegben). A filtrációs ráta általában származtatott érték a kreatininből számolják, így nem csoda, hogy az is emelkedett. Bő folyadékbevitel mellett ezzel nem lesz gond. A cholesterin-szint emelekedés oka is lehet a Medrol terápia, hiszen a steroidok a szervezetben cholesterolból képződnek és az anagycserét is befolyásoljk. 4 mg napi dózis után hagyjuk el általában a szedését.

        Üdvözlettel:

         Dr. Plósz János gastroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-21 08:34:35; Megválaszolva: 2011. augusztus 04., 09:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! 07.26.-án kaptam B12 1000-es injekciót mert alsó értéken volt a szervezetembe 158 (156-674 között normál). A panaszaim: nagyon...
        Tisztelt Doktor Úr! Bő másfél eve kezdodtek a panaszaim. Szeklet elmaradassal (akar 3napig is) es egy suru vizeleses hasfelpuffadasos tunetegyuttessel.Megdagadt a hasam es forrosag erzes majd pisiles utan megkonnyebbules.Egyre kevesebb étvággyal,ritkan...
        Tisztelt doktor! 4 éve nagyon lerobbantam. Másfél hónap kórház. A májfunkciós értékeim és a fehérvérsejtem az egekben volt. A hasam ból 1,5 l vizet szivattak le. Besárgultam, enni sem bírtam, teljesen legyengültem.Alkoholos problémáim...
        Tisztelt Doktor Úr! Egy kb. 1,5-2 éve fennálló gasztroenterológiai problémáról szeretném kikérni a véleményét. Talán másfél éve kezdődő alhasi panaszaim vannak, amit először mozgásszervinek véltem, ezért nem nagyon foglalkoztam vele....
        Más fel éve naponta 4x5x megyek WC re amit görcsök kísérnek és mindig hig.Akkor kemény a székletem ha napi 1x eszem.
        Üdvözlöm! Nagyjából másfél éve kezdődtek a panaszaim. A vastagbelem jobb oldali, felszálló ágában nehezen meghatározható feszülést, diszkomfort érzést kezdtem tapasztalni és ezzel együtt hasmenésem lett. Ez a tünet tavaly nyáron vált...
        Kb. 2 hete fáj a hasam jobb oldalon a bordaív alatt. Voltam vele orvosnál, de nyomásra nem érzékeny, csak szinte folyamatosan hol erōsebben, hol pedig gyengébben fáj! Vérvételen is voltam, amin csak a koleszterinem volt magas egy nagyon kicsit,...
        Tisztelt doktor úr/nő! 5 napja nagy dolgomat végeztem és éreztem hogy nincs rendben valami. Korábban észleltem minimális mennyiségű vért a papíron de akkor nem fájt még. 2 napja voltam proktológusnál azt mondta hogy egyszerű repedés...
        Bólus adstringens nem hasznâlt aztân Enterol Clarex nem hasznâlt most Smecta mâr kevés széklet van de még maradt ahasmenés néha csak nagyon kevés panaszok nincs Csak puffadás. 10 tasak elfogyott! Mit tegyek szedjen tovâbb!! Gasztronómiai...
        Üdvözlöm! Nekem több kérdésem is lenne. 25 éves férfi vagyok és körülbelelül 3 éve vagyok Crohn-beteg, 2,5 éve tükrözés során ileum és harántvastagbél érintettséget tapasztaltak, de a szövettan nem igazolta a Crohn betegséget. Fél...