• Kemoterápiától hasmenés, székrekedés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor úr/nő! Egy összetett kérdésem lenne.Édesanyám cukorbeteg, van egy melldaganata, melyet kezelnek kemoterápiával!A 4. Tec kezelésen va túl, hányingere szokott lenni, de eddig még nem hányt. Emésztési zavarokat is tapasztalt hol hasmenés, hol szorulás. A 4.kezelés után 8 nappal a székletében több változó méretű (5-15cm) fehér nyálkás darabot látott.Nagyon megijedtünk, mivel sok gyógyszert szed és azt gondolta,hogy a él nyálkája.Jól gondolta vagy esetleg bélféregről van szó?Milyen gyógyítsi lehetőséget tudna ajánlani!Válaszát mielőbb várom!Sűrgős lenne! Köszönettel:Aggódó fiú

        WEBBeteg szakértő válasza a rendszertelen széklet témában

        Tisztelt Kérdező!

        A kemoterápiás kezelés nagyon sok mellékhatást okozhat, a hányinger, a hányás szinte mindenkinél előfordul. A bélnyálkahártya sejtjei 3 naponta cserélődnek, gyorsan osztódó sejtek, melyeket szintén károsítanak a kemoterápiás szerek. Emiatt felszívódási zavar, hasmenés szintén jelentkezhet. Ha nem ismétlődik a jelenség, ne nyugtalankodjanak. Javaslom, a kezelések mellett fogyasszon sok folyadékot, rostot, és a probiotikumok használata is előnyös lehet (Lactív, ProGastro 625). 

        Üdvözlettel:  Dr. Plósz János  gastroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2008-07-26 20:12:51; Megválaszolva: 2011. augusztus 03., 07:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Gasztroenteorologus orvosom dysbacteriosist állapított meg (gyakori hasmenés, nyálkás széklet, puffadás). A gyógyszeres kezelésen túl (antibiotikum, Probiotikum, vitaminok/ásványi anyagok pótlása) milyen ételeket...
        Tisztelt doktor úr/doktornő! Kb. 2 hete hasi unkomfort érzésem van, hol itt, hol ott érzek fájdalomnak nem nevezhető érzést. hozzáteszem mostanában sajnos nagyon-nagyon stresszes időszakban vagyok! A székletem eleinte sárga zsírszéklet (nem...
        Tisztelt Doktor úr/hölgy Helycobacter fertőzésre ajánlottak 2 hétig lansoptol 30mg napi 2 illetve Ospamox 1a napi 2-t.A másik orvos azt mondta napi 2×PPI,napi 2xclaritromycin 500mg és napi 2x Ospamox 1a de ezeket 7 napig szedni.A kérdésem,hogy ön...
        Üdvözlöm! 07.26.-án kaptam B12 1000-es injekciót mert alsó értéken volt a szervezetembe 158 (156-674 között normál). A panaszaim: nagyon...
        Tisztelt Doktor Úr! Bő másfél eve kezdodtek a panaszaim. Szeklet elmaradassal (akar 3napig is) es egy suru vizeleses hasfelpuffadasos tunetegyuttessel.Megdagadt a hasam es forrosag erzes majd pisiles utan megkonnyebbules.Egyre kevesebb étvággyal,ritkan...
        Tisztelt doktor! 4 éve nagyon lerobbantam. Másfél hónap kórház. A májfunkciós értékeim és a fehérvérsejtem az egekben volt. A hasam ból 1,5 l vizet szivattak le. Besárgultam, enni sem bírtam, teljesen legyengültem.Alkoholos problémáim...
        Tisztelt Doktor Úr! Egy kb. 1,5-2 éve fennálló gasztroenterológiai problémáról szeretném kikérni a véleményét. Talán másfél éve kezdődő alhasi panaszaim vannak, amit először mozgásszervinek véltem, ezért nem nagyon foglalkoztam vele....
        Más fel éve naponta 4x5x megyek WC re amit görcsök kísérnek és mindig hig.Akkor kemény a székletem ha napi 1x eszem.
        Üdvözlöm! Nagyjából másfél éve kezdődtek a panaszaim. A vastagbelem jobb oldali, felszálló ágában nehezen meghatározható feszülést, diszkomfort érzést kezdtem tapasztalni és ezzel együtt hasmenésem lett. Ez a tünet tavaly nyáron vált...
        Kb. 2 hete fáj a hasam jobb oldalon a bordaív alatt. Voltam vele orvosnál, de nyomásra nem érzékeny, csak szinte folyamatosan hol erōsebben, hol pedig gyengébben fáj! Vérvételen is voltam, amin csak a koleszterinem volt magas egy nagyon kicsit,...