• Buborékolás, gyomorfájás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktorúr/nő! Ínhüvelygyulladásom van, amire kb 3 hete xefot írtak föl. Mivel szúrt és fájt tőle a gyomrom egy hét után lactiv kapszulát kezdtem hozzá szedni, orvosi javaslatra. A fájdalom megmarad, úgyhogy kb 10 nap után voltaren dolo tablettát szedtem napi 2 szemet, 5 napig. A kezem nem javult úgyhogy zinnatot és flector granulátumot kaptam 5 napra. ezekhez nem szedtem a lactiv kapszulát. Jelenleg gipszbe van a kezem 4 napja nem kell gyógyszert sem szednem, de a gyomrom még mindig fájdogál. Egyik pillanatról a másikra elkezd morogni meg buborékol, rettenetes éhségérzetem támad. Ha eszek egy szelet kenyeret akkor kb 1,5 óráig jó, aztán megint egy pillanat alatt elkezd morogni. Tegnap elkezdtem megint szedni a lactivot, hátha az segít. És még maltofert is kell szednem 3 hónapig, és pluszba még laktózérzékeny is vagyok. Az lenne a kérdésem, hogy ön szerint a lactiv tartós szedése rendbe hozná e a gyomromat, vagy valami mást ajánl erre. Egyébként fizikai munkát végzek, elég sokat eszek, de amióta táppénzen itthon vagyok és nem csinálok semmit, azóta nem kívánom az ételt, de azért eszek rendesen. Válaszát előre is köszönöm

        Dr. Szigeti Nóra válasza a gyomorfájdalom, probiotikum témában

        Kedves Kérdező! Sajnos ebben az esetben nem a Lactív (probiotikum) a megfelelő "ellenszer", hiszen a felsorolt gyógyszerek nem antibiotikumok, hanem ún. nem-szteroid gyulladáscsökkentők, amik komoly gyomor-bélrendszeri mellékhatásokat okozhatnak. Mivel Ön ezekből többfaját is szedett, javasolom, hogy szedésüket hagyja abba, viszont kezdjen el ún. protonpumpagátló gyógyszert (háziorvosa receptre fel tudja írni) a lehetséges gyomornyálkahártyán jelentkező szövődmények kezelésére. Ha panaszai ne szűnnek, sajnos gyomortükrözés is szükségessé válhat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szigeti Nóra
        gasztroenterológus, hipertonológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szigeti Nóra

        Kérdés: 2011. november 29., 18:58; Megválaszolva: 2011. november 30., 14:12

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Gasztroenteorologus orvosom dysbacteriosist állapított meg (gyakori hasmenés, nyálkás széklet, puffadás). A gyógyszeres kezelésen túl (antibiotikum, Probiotikum, vitaminok/ásványi anyagok pótlása) milyen ételeket...
        Tisztelt doktor úr/doktornő! Kb. 2 hete hasi unkomfort érzésem van, hol itt, hol ott érzek fájdalomnak nem nevezhető érzést. hozzáteszem mostanában sajnos nagyon-nagyon stresszes időszakban vagyok! A székletem eleinte sárga zsírszéklet (nem...
        Tisztelt Doktor úr/hölgy Helycobacter fertőzésre ajánlottak 2 hétig lansoptol 30mg napi 2 illetve Ospamox 1a napi 2-t.A másik orvos azt mondta napi 2×PPI,napi 2xclaritromycin 500mg és napi 2x Ospamox 1a de ezeket 7 napig szedni.A kérdésem,hogy ön...
        Üdvözlöm! 07.26.-án kaptam B12 1000-es injekciót mert alsó értéken volt a szervezetembe 158 (156-674 között normál). A panaszaim: nagyon...
        Tisztelt Doktor Úr! Bő másfél eve kezdodtek a panaszaim. Szeklet elmaradassal (akar 3napig is) es egy suru vizeleses hasfelpuffadasos tunetegyuttessel.Megdagadt a hasam es forrosag erzes majd pisiles utan megkonnyebbules.Egyre kevesebb étvággyal,ritkan...
        Tisztelt doktor! 4 éve nagyon lerobbantam. Másfél hónap kórház. A májfunkciós értékeim és a fehérvérsejtem az egekben volt. A hasam ból 1,5 l vizet szivattak le. Besárgultam, enni sem bírtam, teljesen legyengültem.Alkoholos problémáim...
        Tisztelt Doktor Úr! Egy kb. 1,5-2 éve fennálló gasztroenterológiai problémáról szeretném kikérni a véleményét. Talán másfél éve kezdődő alhasi panaszaim vannak, amit először mozgásszervinek véltem, ezért nem nagyon foglalkoztam vele....
        Más fel éve naponta 4x5x megyek WC re amit görcsök kísérnek és mindig hig.Akkor kemény a székletem ha napi 1x eszem.
        Üdvözlöm! Nagyjából másfél éve kezdődtek a panaszaim. A vastagbelem jobb oldali, felszálló ágában nehezen meghatározható feszülést, diszkomfort érzést kezdtem tapasztalni és ezzel együtt hasmenésem lett. Ez a tünet tavaly nyáron vált...
        Kb. 2 hete fáj a hasam jobb oldalon a bordaív alatt. Voltam vele orvosnál, de nyomásra nem érzékeny, csak szinte folyamatosan hol erōsebben, hol pedig gyengébben fáj! Vérvételen is voltam, amin csak a koleszterinem volt magas egy nagyon kicsit,...