• Májproblémák

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! 29 éves nő vagyok. 2011.09.08.-án garatmandula műtéten estem át. Fájdalomcsillapítóként Panadol Extrát kellett szednem, mert más gyógyszert nem kaphattam, mivel 2002-ben és 2004-ben mélyvénás trombózisom volt, melyek mindkét esetben gyógyszertől alakultak ki. Erre azóta is szedem a syncumart. A műtétet követő 4.napra gyógyszermérgezésem lett a Panadol Extrától. Ez úgy derült ki, hogy 4 napig nem tudtam wc-re menni, nem tudtam nagyon enni sem, mert semmilyen étel nem esett jól. Fájt az egész hasam, a gyomrom, a gyomorszájam, és sok lett a savam is. Lila foltok jelentek meg az arcomon, mindkét fülem egy-egy pontban megvastagodott, és fekete lett, mely egy idő után elmúlt, és lehámlott. Az ujjbegyeim, és a lábujjaim görcsöltek, és az egész tenyerem teli volt piros foltokkal. Vért vettek, Ultrahangoztak, kiderült, hogy megnagyobbodott a májam és a lépem, gyomorgörcseim lettek, és a GGT értékem 26-ról (ami a műtét előtti laboreredményemben szerepelt) 506-ra emelkedett. Ezután nem kaphattam semmilyen fájdalomcsillapítót, csak a véralvadásgátlómat injekció formájában, és a pajzsmirigy gyógyszeremet, melyet az alulműködésre szedek, illetve gyomorvédő gyógyszert adtak. Átállítottak májvédő étrendre, magvas zsömle, és ilyesmik. Szeptember 23.-án, mikor végre hazaengedtek, már egészen jól voltam, és a GGT-m is 115-re csökkent. Otthon voltam 2 hétig táppénzen, rengeteget pihentem, aludtam, sok gyümölcslevet ittam, és sok gyümölcsöt ettem, és szépen lassan kezdett visszatérni az étvágyam is, de nem lett a régi. Az első hét után szépen visszaállítottak a véralvadásgátló injekcióról ismét a syncumarra. Úgy tűnt, minden rendben. Ezután most november 9.-én voltam újabb vérvételen, mert azt mondta a belgyógyász, hogy elég akkor megnézni, hogy hogy áll a májfunkcióm. Hát sajnos az eredmény nem az lett, mint amit vártam. A GGT értékem ismét magas lett 450, GPT érték 402; ALP érték : 1262 lett. Nagyon fáradékony lettem, esténként alig tudok már ébren maradni, és ismét nem kívánom az ételeket. Egyedül a gyümölcsök, a tej, a joghurt esik igazán jól. Kb. két hete őrületes viszketés kezdődött nálam, ami az egész testemre kiterjedt. Szerencsére most már egyre kevesebbszer jön rám a viszketés, de azért még előfordul néha. Kérdésem az lenne, mi lehet az oka annak, hogy ismét megemelkedett a májfunkcióm? Mióta megműtöttek nem ittam sem Colát, sem energiaitalt, alkoholt sem (azt egyébként sem szoktam), nem nagyon eszek csokit, chipset sem, és semmi olyat, ami káros lehetne. Soha nem eszek zsíros ételeket, és nem tértem vissza a régi ételadagokra sem. Esetlegesen okozhatja a rossz májeredményt az, hogy még a máj teljes regenerálódása előtt visszatértem a véralvadásgátló gyógyszerre? Mert amíg az injekciót kaptam , addig javuló tendenciát mutattak az eredményeim. Jelenleg a véralvadásgátló mellett Euthyrox pajzsmirigygyógyszert, C-vitamint, és Magnézium + B6 étrendkiegészítőt szedek. Mi lehet az oka a jelenlegi állapotomnak, és hogyan tudnám a májamat meggyógyítani? Segítségét, és türelmét előre is köszönöm!

        Dr. Plósz János válasza a májműködési zavar témában

        Panaszai tényleg máj- illetve eputi eltérésre utalhatnak. Emiatt mindenképp érdemes hepatológiai szakrendelést felkeresni, hepatitis vírus szerológiai illetve autoimmun paramétereket vizsgáltatnia. Terápiásan jelenleg csak a májtoxikus szereke (gyógyszerek, oldószerek) kerülése javasolt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2011. november 18., 14:54; Megválaszolva: 2011. november 22., 10:54

        Tudjon meg többet: májműködési zavar
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! 24 éves férfi vagyok, testépítéssel foglalkozom hobbi szinten és kb, most 2-3 hete érzem, hogy jobb oldalt az oldalamnál vagy a vesémnél kicsit ilyen szúró érzést érzek, ha ülök fekszek nem fáj nem is érzem, mikor...
        Tisztelt Doktor Nő! Érdeklődni szeretnék,hogy a 24 éves vagyok testépitéssel is foglalkozom és a derekam felett illetve néha oldalt a gyomromnál enyhe szúrdogálást érzek, székletem néha híg, tavaly teljes kivizsgálást végeztek IBS...
        Tisztelt Doktor úr, Az elmúlt időszak az életemben nagyon feszített és megterhelő volt, (sok munka, nehéz költözés, vetélés, munkahely megszűnése) kb. másfél hónapja kezdtem egy tisztítókúrába, mert le akartam fogyni pár kilót, le is...
        Tisztelt Doktor Nő! A segítségét szeretném kérni. A problémám a következő: az utóbbi időben többször begörcsölt a gyomrom hajnalban, és az egyik alkalommal gyomorgörccsel kezdődött, begörcsölt mindkét kezem, zsibbadt a nyelvem és a...
        Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem az lenne, hogy a hidrogénklorid ion (ami a gyomorban van) és a hidrogénkarbonát egyesülése beállíthatja a gyomrot hidrogénkarbonátos állapotba? Írta doktor úr egyszer, hogyha a gyomor magasabb PH-t érzékel,...
        Tisztelt Dr. Szigeti Nóra! Haspuffadással, korai teltségérzéssel kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. Nagyon sokszor fáj a gyomrom, ha éhes vagyok, akkor amiatt, ha eszek, akkor utána. Egyszerre nem tudok sokat enni, csak kisebb adagokat....
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Olyan problémával fordulnék önhöz ami régebb óta de csak alkalmanként szokott előfordulni. Időszakosan előjön nálam egy komoly hasmenés amikor is napi 8-10 alkalommal kell székletet ürítenem és ezen felül...
        Több mint két hónapja állandóan korognak,rotyognak a beleim. Székletem változó,mennyisége és állaga változik. Néha hányingerem is van. Bármit eszem hangos hangok jönnek a hásamból,ami nagyon zavaró,főleg társaságban. Nyomásra érződik...
        Tisztelt Plósz János Doktor Úr! Az eddig, Ön által megválaszolt kérdéseket áttekintve úgy találtam, hogy Ön az Omeprazol helyett inkább más készítményt ajánlana a legtöbb esetben. Érdeklődni szeretnék, hogy az én esetemben is azon a...
        Tisztelt Doktor úr! Olyan problémám van, hogy hónapok óta ég a gyomrom, illetve néha savasat büfögök, kellemetlen ízűt.Picit több a súlyom is mint kellene, 169cm vagyok és 85kg.A tünetem mostanában, az hogy: Fáj, ég a gyomrom, kávé után...
        Üdvözlöm! A legelejétől kezdem. 2013 telén úgy szilveszter tájékán a torkom elkezdett fájni, mintha egy kis gombóc lenne szorítás érzés, olykor légszomj. Elmentem februárba vérvizsgálatra torok váladék vételre gége tükrözésre...
        Üdvözlöm! Az édesanyukám nevében írok, aki 2 hónapja betegeskedik. Másfél hónappal ezelőttmentővel szállítottuk kórházba véres hányás és székelt miatt.Megállapították,hogy gyomorfekélye van, 1 hétig kezelték majd haza engedték.10...
        Tisztelt Doktor Úr! Az epehólyag működésének zavarát(biliaris dyskinesia)állapították meg nálam, a működés mértéke 38%.Nincs epekövem,epehólyag gyulladásom, vérképem tökéletes.Diétázom,így elkerülöm a túlzott gyomorsav...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Olyan tüneteket észlelek magamon, melyeket korábban soha nem éreztem. Két-három hete kezdődött el. A jobb bordaívem alatt egy pontból kiinduló, nem fájdalmas, görcsös érzésnek nem mondható csupán a...
        Tisztelt doktor ur/nő nem tudok hashajtó nélkül székelni már nagyon régóta és nagyon sovány vagyok nem tudom mitől!de már kezdek félni hogy mi lehet nagyon sokmindenen gondolkoztam és szereték magyarázatot kapni és azt hiszem pszhiésen is...
        Tisztelt doktornő/úr !! Már 3. napja fájdogál a gyomrom, egészen pontosan a köldököm feletti rész. Görcsös jellegű fájdalomról van szó, illetve teltségérzés párosul mellé. Lázam nincs, nem hánytam, hányingerem sincs. A hasam nem megy,...
        Szép napot! 23 éves férfi vagyok, kb 1 hete olyan problémám van, hogy a jobb oldali bodra ív alatt szúrófájdalmat érzek.Nem is mondanám fájdalomnak,inkább azt mondanám, hogy zavaró.Legtöbbször nagyobb levegő vételkor jön elő, 1...
        Tisztelt Doktor Úr/ Nő! 2 napja megy a hasam naponta 2-3 alkalommal stressz miatt. Étvágyam nincs és a folyadékot se kívánom. Hányigerem van, lázam nincs. Forduljak orvoshoz?
        Tisztelt Dr úr! Már 2 hete megy a hasam,állandóan morog a hasam,bármilyen hasfogot szedek nem használ.A problémám azóta kezdődöt,hogy a tescoba ettem huslevest meg pörköltet,de ittam forrócsokit is,nem tudom eldönteni melyiktől lehet,mert a...
        Tisztelt Doktorno! A tuneteim januarban kezdodtek, amikor fogamzasgatlot valtottam. Minden nap reggeltol estig tarto hanyinger kinzott. Es nagyon faradekony voltam, erosen hullott a hajam, a labfejemen es a kezfejemen kiutesek voltak. Voltam orvosnal, aki...