• Magas kolszterinszint gyógyszertől?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        10 fölött van a koleszterin-szintem.A statinokat nem tudom szedni,mert izomfájdalmakat okoz.Bataloc Zok 50 mg retard tablettát szedek(napi75mg).Azt olvastam egy cikkben,hogy ez a gyógyszer emeli a koleszterin-szintet.Kérdésem,hogy helyettesíthető-e más készítménnyel.

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a statin, koleszterin témában

        Kedves Kérdező! Lehetséges, hogy valamennyire emeli a Betaloc a koleszterin szintet, de egy normális szintet ennyivel biztosan nem. Talán egyébként is magasabb a koleszterinje, és ezt még feljebb emelte a gyógyszer. Sajnos a Betaloc helyettesítésére szolgáló gyógyszerek ugyanezzel a tulajdonsággal rendelkeznek, igy a koleszterin szegény diéta, táplálékkiegészítőként kapható szer (pl: Artic sea, WholeMega) és más típusú koleszterinszint csökkentő gyógyszer (fibrát) marad mint lehetőség a kezelésre. Üdv: dr Tomonkó magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus

        Dr. Tomonkó Magdolna

        Kérdés: 2011. szeptember 05., 18:10; Megválaszolva: 2011. szeptember 07., 17:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! Tanácsát szeretném kérni, az utóbbi 3 évben elég komoly súlyfelesleget szedtem magamra, szinte észrevétlenül, úgy, hogy semmi különösebb változás nem történt sem az életvitelemben sem az étkezési szokásaimban. 9...
        Jó napot kívánok! Mindig is sovány gyerek voltam, régen edzettem, de már lassan 2 éve hogy mozgásszegény életmódot folytatok. Barátnőm mindig mondogatta hogy sovány vagyok. Mondom megmérem már magam. Meglepetésemre 74 kiló voltam. Ez volt...
        Kedves Doktornő! 25 éves korom betöltése után kezdődtek a tüneteim, pontosabban a fáradékonyság, energiahiány és a hirtelen folyamatos hízás. 56 kilóról mára 85 kilogrammra híztam (magasságom 165cm) amellett, hogy a folyamatos hízás...
        Jó napot! 2012 ben kezdett a mellem megnövekedni akkor 69 kg voltam 166cm magassággal azóta évről évre nagyobb lett, de hiztam is minden évben, most 166cm magas vagyok 19 éves és 94kg, érezhető mindkét mellemben csomószerű szövet ebből és a...
        Kedves Tünde! Évek óta fogyokurázik anyukám, 54 éves. 92 kilóról lefogyott 86 kilóra és nyár óta nem sikerül többet fogynia, pedig úszik hetente, kerékpárral jár dolgozni, keveset eszik, van,hogy egész nap csak gyümölcsöt eszik. Mi...
        Tisztelt doktornő!problémám kb egy évvel ezelőtt kezdödött.egy ev alatt 32kg ot hiztam,mely foleg arcra,hasra,csipöre ment.lila strıák vannak a hason(hizas eredmenye),erös arckipirulasaim vannak,melyeket nem érzek.kezelt hipertonias...
        Tisztelt doktornő!A férjem betegsége és minden napos magnesium sulfuricum használata miatt lefogytam 63 kg-ra, előtte 78 kg voltam. Halála után már visszahíztam 8 kg-ot. A hashajtót továbbra is szedem és...
        Tisztelt webbeteg! Az az én problémám, hogy 1,5 éve amikor még 90kg volt az átlagsúlyom ( 130 ról fogytam le 5 éve) akkor a péniszem 13 cm hosszú volt. Közben volt/van egy párkapcsolatom és 110 vagyok kb most. Megmértem a minap a méretemet...
        Egész életemben jóformán egészségesen étkeztem,sosem voltam otthon ülős, minden nap mászkálok, folyton mozgásban vagyok. Sportolok is gibbon slacklinet, a munkahelyemen is folyamatosan pakolni, mászkálni kell. Mostanra már feladtam az...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Olyan problémával fordulok Önökhöz, hogy többek szerint is indokolatlan hízás következett be nálam. 2013 novembere óta életmódváltásra adtam a feje. Akkoriban 65 kg voltam, és a 173 cm magasságomhoz sokalltam,...