• Veszélyesek a fogyókúrás étrendkiegészítők?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Azt szeretném megtudni, hogy mennyire használnak a fogyókúrában a különböző étrendkiegészítők és fogyást segítő készítmények? Nem károsak ezek az egészségre? Egy ismerősöm egy fogyasztó csodateát ivott hónapokon keresztül, utána hetekig volt kórházba, mert tönkretette a máját.

        WEBBeteg szakértő válasza a fogyókúra, étrendkiegészítő témában

        A fogyást elősegítő termékek rövid távon akár hatásosak is lehetnek. Általában ebben rejlik a veszélyük is, ugyanis a gyorsan leadott kilók sajnos a jo-jo effektusnak köszönhetően hamar visszatérnek. Sajnos ettől nagyobb veszélyt jelent az, hogy a különböző gyógynövénykészítmények, tapaszok, tabletták, stb. nincsenek a gyártás során az OGYI által úgy ellenőrizve, mint a gyógyszergyári készítmények, melyek több éves kipróbálás után kerülhetnek csak forgalomba. Így magasabb a kockázata mellékhatások, esetleg toxikus (mérgezési) tünetek kialakulásának.

        A sikeres és hosszú távon eredményes fogyás titka az életmód-váltáson és a rendszeres mozgáson alapszik. Amennyiben hosszú távon kíván sikeres fogyókúrát forduljon orvoshoz, dietetikushoz.

        Dr. Boros Miklós, Vital Balance Életmód Központ

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-03-28 17:19:31; Megválaszolva: 2011. július 27., 17:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt dr.nő/dr.úr! Egy olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy van nekem egy 15 éves fiam sajnos túlsúlyos 125kg 175cm!magas vérnyomás problémája van! Édesanyám tanácsára vettem egy vércukormérőt mert édesanyám inzulinos cukorbeteg!...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 186cm vagyok, és 135-140kg között mozgok. szeméremdombi zsírpárna el van hízva elég látványosan, ezaltal a péniszemből merev állapotba 14–14,5 cm látszik ki. az a problémám lenne, hogy ez az eredeti állapot vagy a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 60 éves,nyugdíjas nő vagyok,158cm magas és 130kg. Magas vérnyomásomra évek óta szedek gyógyszert. Nem rég, körülbelül 2-3 hete megdagadtak a lábaim, térdtől lefele mind a kettő egyformán és vörös színű lett,...
        Tisztelt Doktor Nő! Tanácsát szeretném kérni, az utóbbi 3 évben elég komoly súlyfelesleget szedtem magamra, szinte észrevétlenül, úgy, hogy semmi különösebb változás nem történt sem az életvitelemben sem az étkezési szokásaimban. 9...
        Jó napot kívánok! Mindig is sovány gyerek voltam, régen edzettem, de már lassan 2 éve hogy mozgásszegény életmódot folytatok. Barátnőm mindig mondogatta hogy sovány vagyok. Mondom megmérem már magam. Meglepetésemre 74 kiló voltam. Ez volt...
        Kedves Doktornő! 25 éves korom betöltése után kezdődtek a tüneteim, pontosabban a fáradékonyság, energiahiány és a hirtelen folyamatos hízás. 56 kilóról mára 85 kilogrammra híztam (magasságom 165cm) amellett, hogy a folyamatos hízás...
        Jó napot! 2012 ben kezdett a mellem megnövekedni akkor 69 kg voltam 166cm magassággal azóta évről évre nagyobb lett, de hiztam is minden évben, most 166cm magas vagyok 19 éves és 94kg, érezhető mindkét mellemben csomószerű szövet ebből és a...
        Kedves Tünde! Évek óta fogyokurázik anyukám, 54 éves. 92 kilóról lefogyott 86 kilóra és nyár óta nem sikerül többet fogynia, pedig úszik hetente, kerékpárral jár dolgozni, keveset eszik, van,hogy egész nap csak gyümölcsöt eszik. Mi...
        Tisztelt doktornő!problémám kb egy évvel ezelőtt kezdödött.egy ev alatt 32kg ot hiztam,mely foleg arcra,hasra,csipöre ment.lila strıák vannak a hason(hizas eredmenye),erös arckipirulasaim vannak,melyeket nem érzek.kezelt hipertonias...
        Tisztelt doktornő!A férjem betegsége és minden napos magnesium sulfuricum használata miatt lefogytam 63 kg-ra, előtte 78 kg voltam. Halála után már visszahíztam 8 kg-ot. A hashajtót továbbra is szedem és...