• Savulin mellékhatás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Két napja szedem a Savulin nevű tablettát, mert a felfázásom nem múlt el a Morual nevű készítménytől és hurutosan is igen erősen köhögni kezdtem. Fehér és zöld köpet is jelentkezett. A Savulin-t a Morual után 3 nappal kezdtem szedni. Az első nap után nagyon világos barna székletem lett. Visszamentem a háziorvoshoz, aki megállapította, hogy hasnyálmirigy problémám lett, azonban sajnos tovább kell szednem, különben a baktérium nem fog eltűnni, sőt nehezebb lesz kiírtani. Nem szeretném tovább szedni azt a gyógyszert, ami már az első használat után hasnyálmirigy problémát okozott. Két napja szedem, émelygés és gyengeség fog el a bevétel után, ami estére enyhül. Mit tehetek a kialakult hasnyálmirigy problémával? Váltsak gyógyszert? Esetleg használjak Bila-gitot mellete a tünetek enyhítésére? Sajnos kevés dologgal komatibilis a gyógyszer. Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Plósz János válasza a gyógyszer mellékhatás témában

        Hasnyálmirigy probléma kialakulhat gyógyszer-mellékhatásként, de ennek igazolására azért legalább egy laborvizsgálat szükséges lenne (véleményem szerint inkább bélflórakárosodást okoz az antibiotikum, amiatt jelentkeztek a panaszok). Ha panaszai vannak a gyógyszertől, akkor érdemes lecserélni más készítményre valamint probiotikumot használni (antibiotikum mellett Enterolt, az antibiotikum szedést követően bármelyiket).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2018. január 12., 10:11; Megválaszolva: 2018. január 12., 10:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Hisztamin intolerancia labor vizsgálatom eredménye 14,4 lett., alig az alsó határ felett. A vizsgálatot azért kértem, mert a laktoz és glutén intolerancis diétam mellett több, mint fél éve erősödő olyan allergiás reakcióim jelentkeznek, mint...
        Tisztelt Doktor Úr! Két napja szedem a Savulin nevű tablettát, mert a felfázásom nem múlt el a Morual nevű készítménytől és hurutosan is igen erősen köhögni kezdtem. Fehér és zöld köpet is jelentkezett. A Savulin-t a Morual után 3 nappal...
        Kedves Doktornő! A problémám a következő volna: viszonylag kis mennyiségű alkohol (egy kupica pálinka és egy pohár bor) hatására másnapra nazális lesz a hangom. Mintha valami eldugulna a fejemben. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez Ön...
        Tisztelt Szakértő 2017. 08.17. én kerültem kórházba nyelőcső varix vérzéssel, amit elláttak, 7db gyűrű felhelyezésével. Utána néhány héttel befeküdtem a kórházba, ahol végstádiumú májchirrosist állapítottak meg (fibroscan...
        Tisztelt Doktor úr/nő! A problémám elég összetett. Kezdődött úgy, hogy fájt a kezem- kézfejem, illetve ujjaim. Majd folytatódott az egész karomra kiterjedve. Illetve fájt a hátam is. Mindez csak a bal oldalon. Azóta ezek megszűntek, nem...
        Tisztelt Doktor úr! Nagyjából 2 éve vannak jelen az alábbi panaszaim: Ha pl megnyomom a hasam (köldököm körül), az alhasam, illetve így egész végig a hasam, akkor érzek egy enyhe, kellemetlen, leginkább tompa érzést. Ez állandóan jelen...
        Kedves Doktor Úr! Az lenne a gondom, hogy kb-egy hónapja torok fájással és rossz közérzettel mentem orvoshoz. Kaptam antibiotikumot, de nem javult, majd a nyelvemen hólyagok jelentek meg amire ecsetelőt kaptam.Sokkal jobb nem lett, majd a...
        Tisztelt Doktornő! Jobb oldalt fejemben tompa zsibbadós érzés fog el naponta, az érzés elmúlik, majd később újra érzem. Bal oldalt a halántékomnál lüktet, már-már pattog az ér a fejemben. Ezekkel egy időben furcsa, nehezen leírható...
        TISZTELT DOKTOR UR! ÉDESANYÁM MIATT IROK ÖNNEK NAGYON KEMÉNY HASI FÁJDALMAI VANNAK.AGASZTRÓN IBS T ÁLLAPITOTTAK MEG.HASMENÉS NÉLKÜL ENNEK MÁR TÖBB MINT FÉLÉVE. MÁR JÓ IDEJE PEDIG HASI RÁNGÁSA VAN OLYAN MINT ACSUKLÁS CSAK HANGTALAN ÉS AZ...
        Kedves Webbeteg! Gábor vagyok, 19 éves. Már 4 éve rendszeresen járok edzőterembe, súlyzós edzést végzek. Ez mellett, hetente 1 vagy 2 alkalommal végzek kardiovaszkularis mozgást is. Az utóbbi másfél hónapban jelentkezett nálam, hogy alacsony...