• Menstruáció megszüntetése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg a Taisa nevű fogamzásgátlót szedem ahogy kell, 3 hétig, aztán egy hét szünetet tartok. Az lenne a kérdésem, hogy ha nem tartanék szünetet, akkor lenne-e valamilyen negatív következménye az egészségemre? A múltkor volt egy alkalommal, hogy két levéllel szedtem be egymás után szünet nélkül, mert az egyik szemet kicsit később vettem be, és a tájékoztató ezt a megoldást javasolta. Így nem is volt vérzésem 6 hétig. Ha ezt hosszabb távon csinálnám, mondjuk félévig, és csak akkor tartanék szünetet, akkor lenne valamilyen káros hatása? És ha csak negyedévig csinálnám? Ha ennél a gyógyszernél nem ajánlott, van-e másik, amelyiknél kevésbé problémás? 32 éves vagyok, nem akarok szülni (legalábbis belátható időn belül biztos nem), és ha nem járna súlyos következményekkel, szeretném a menstruációk számát csökkenteni, a gyógyszerszünetek kiiktatásával. Ezen kívül van-e esetleg valamilyen egyéb megoldás, mit javasolna helyette? Köszönöm válaszát, Tisztelettel: Adrienn

        Dr. Szalóczy Péter válasza a menstruáció témában

        Tisztelet Adrienn. Igen, vannak korszerű, három hónapos folyamatossággal is szedhető gyógyszerek, írassa fel nőgyógyásznál, de a "belátható időn belüli" szülés hátráltatást gondolja meg jól, jó volna az átlagos, optimális biológiai korban szülni, melyből lassan kifelé halad.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. október 08., 18:25; Megválaszolva: 2017. október 09., 15:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! 3 éve kezdődött a jobb lábszáramon hátul a fájdalom! Ez olyan, mintha az izom görcsbe rándulna és nem állandó a helye ahol fáj, de mindíg a jobb lábdzáramon hátul, hol lent hol fent hol középen. Ilyenkor mozgatnom kell a lábam...
        Hisztamin intolerancia labor vizsgálatom eredménye 14,4 lett., alig az alsó határ felett. A vizsgálatot azért kértem, mert a laktoz és glutén intolerancis diétam mellett több, mint fél éve erősödő olyan allergiás reakcióim jelentkeznek, mint...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azt szeretném megtudni,hogy a combomat a térdemig hidegebbnek érzem a bal lábamon mint a jobbon,és mintha kicsit zsibbadna,ezt okozhatja-e a porckorongsérvem?Vagy más oka lehet?
        Tisztelt Doktor Úr! Két napja szedem a Savulin nevű tablettát, mert a felfázásom nem múlt el a Morual nevű készítménytől és hurutosan is igen erősen köhögni kezdtem. Fehér és zöld köpet is jelentkezett. A Savulin-t a Morual után 3 nappal...
        Kedves Doktornő! A problémám a következő volna: viszonylag kis mennyiségű alkohol (egy kupica pálinka és egy pohár bor) hatására másnapra nazális lesz a hangom. Mintha valami eldugulna a fejemben. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez Ön...
        Tisztelt Szakértő 2017. 08.17. én kerültem kórházba nyelőcső varix vérzéssel, amit elláttak, 7db gyűrű felhelyezésével. Utána néhány héttel befeküdtem a kórházba, ahol végstádiumú májchirrosist állapítottak meg (fibroscan...
        Tisztelt Doktor úr/nő! A problémám elég összetett. Kezdődött úgy, hogy fájt a kezem- kézfejem, illetve ujjaim. Majd folytatódott az egész karomra kiterjedve. Illetve fájt a hátam is. Mindez csak a bal oldalon. Azóta ezek megszűntek, nem...
        Tisztelt Doktor úr! Nagyjából 2 éve vannak jelen az alábbi panaszaim: Ha pl megnyomom a hasam (köldököm körül), az alhasam, illetve így egész végig a hasam, akkor érzek egy enyhe, kellemetlen, leginkább tompa érzést. Ez állandóan jelen...
        Kedves Doktor Úr! Az lenne a gondom, hogy kb-egy hónapja torok fájással és rossz közérzettel mentem orvoshoz. Kaptam antibiotikumot, de nem javult, majd a nyelvemen hólyagok jelentek meg amire ecsetelőt kaptam.Sokkal jobb nem lett, majd a...
        Tisztelt Doktornő! Jobb oldalt fejemben tompa zsibbadós érzés fog el naponta, az érzés elmúlik, majd később újra érzem. Bal oldalt a halántékomnál lüktet, már-már pattog az ér a fejemben. Ezekkel egy időben furcsa, nehezen leírható...