• Reflux özofágitisz

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 2016.júniusban refluxot diagnosztizáltak gyomortükrözéssel. Azóta sok fajta gyógyszert kaptam ( Noacid, Quamatel, Emozul, Pantoprazol, Rabyprex, Domperidon).Ezekből mindig 2*40 mg-t szedtem. Úgy érzem semmit sem használnak. Legutoljára Pantoprazolt szedtem 2*40 mg-t és még Quamatel 40 mg-t este, de úgy éreztem, hogy a Pantoprazoltól fáj a hasam.Most jelenleg 3*40 mg Quamatelt szedek.Bal oldalon érzem a hasamat fájdogálni,de nem úgy, mint mikor a Pantoprazolt szedtem. A kérdésem az lenne, hogy szedjek-e még valamit, mert még a gyomrom is szokott fájni és a hasam is. Voltam irrigoscopián márciusban és az eredmény negatív lett. A szüleim 1,5 év alatt meghaltak, amit még mindig nem bírok feldolgozni és azóta vannak ezek a tüneteim. Ez is befolyásolhatja én úgy gondolom, mert azelőtt semmi bajom nem volt. A múlt héten voltam vérvételen és UH-n. Az UH negatív lett, a vérben a haematokrit szám a határértéken van. A vizeletemben pedig baktériumot találtak, amire a háziorvos Cifran-t írt. Okozhatja-e a haematokrit szám határértékét a sok protonpumpa-gátló? Mit szedjek még ezenkívül, mert úgy érzem semmi sem használ,csak a hasam fáj tőlük. Vagy inkább fordulja pszichológushoz? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Gyöngyi

        Dr. Plósz János válasza a reflux témában

        A gyógyszerek hatástalansága a szervi eredet ellen szól, a pszichológus felkeresése jó megoldásnak tűnik. E mellett érdemes gyakran, rendszeresen, nyugodtan étkezni, egyszerre keveset enni, és mozogni rendszeresen, intenzíven.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2017. október 08., 12:55; Megválaszolva: 2017. október 08., 17:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Két napja szedem a Savulin nevű tablettát, mert a felfázásom nem múlt el a Morual nevű készítménytől és hurutosan is igen erősen köhögni kezdtem. Fehér és zöld köpet is jelentkezett. A Savulin-t a Morual után 3 nappal...
        Kedves Doktornő! A problémám a következő volna: viszonylag kis mennyiségű alkohol (egy kupica pálinka és egy pohár bor) hatására másnapra nazális lesz a hangom. Mintha valami eldugulna a fejemben. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez Ön...
        Tisztelt Szakértő 2017. 08.17. én kerültem kórházba nyelőcső varix vérzéssel, amit elláttak, 7db gyűrű felhelyezésével. Utána néhány héttel befeküdtem a kórházba, ahol végstádiumú májchirrosist állapítottak meg (fibroscan...
        Tisztelt Doktor úr/nő! A problémám elég összetett. Kezdődött úgy, hogy fájt a kezem- kézfejem, illetve ujjaim. Majd folytatódott az egész karomra kiterjedve. Illetve fájt a hátam is. Mindez csak a bal oldalon. Azóta ezek megszűntek, nem...
        Tisztelt Doktor úr! Nagyjából 2 éve vannak jelen az alábbi panaszaim: Ha pl megnyomom a hasam (köldököm körül), az alhasam, illetve így egész végig a hasam, akkor érzek egy enyhe, kellemetlen, leginkább tompa érzést. Ez állandóan jelen...
        Kedves Doktor Úr! Az lenne a gondom, hogy kb-egy hónapja torok fájással és rossz közérzettel mentem orvoshoz. Kaptam antibiotikumot, de nem javult, majd a nyelvemen hólyagok jelentek meg amire ecsetelőt kaptam.Sokkal jobb nem lett, majd a...
        Tisztelt Doktornő! Jobb oldalt fejemben tompa zsibbadós érzés fog el naponta, az érzés elmúlik, majd később újra érzem. Bal oldalt a halántékomnál lüktet, már-már pattog az ér a fejemben. Ezekkel egy időben furcsa, nehezen leírható...
        TISZTELT DOKTOR UR! ÉDESANYÁM MIATT IROK ÖNNEK NAGYON KEMÉNY HASI FÁJDALMAI VANNAK.AGASZTRÓN IBS T ÁLLAPITOTTAK MEG.HASMENÉS NÉLKÜL ENNEK MÁR TÖBB MINT FÉLÉVE. MÁR JÓ IDEJE PEDIG HASI RÁNGÁSA VAN OLYAN MINT ACSUKLÁS CSAK HANGTALAN ÉS AZ...
        Kedves Webbeteg! Gábor vagyok, 19 éves. Már 4 éve rendszeresen járok edzőterembe, súlyzós edzést végzek. Ez mellett, hetente 1 vagy 2 alkalommal végzek kardiovaszkularis mozgást is. Az utóbbi másfél hónapban jelentkezett nálam, hogy alacsony...
        Kedves Doktor Úr! 2017 év elején tervezett kalória számlálásos (napi 1100 kcal) fogyókúrába kezdtem. Hogy ennek köszönhetően, vagy az alkalmankénti hashajtó következményének köszönhetően- nem tudom-, de sikerült egy akut súlyos...