• Menzesz késleltetése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr! Menzesz késleltetése céljából írattam fel magamnak fogamzásgátlót, mert pont a nyaralásunk első napjára esne (4-ére). Nem szeretnék görcsölve, női gondokkal vízbe menni. A nőgyógyász írt fel nekem Gracial tablettát, de azt mondta hogy csak a menzesz első napján kezdhetem el szedni. Ezzel sajnos nem vagyok kisegítve. Az lenne a kérdésem, hogy mégis nagy baj lenne e ha most elkezdeném szedni? 3 nappal szeretném csak eltolni, így ha most a hónap közepén kezdeném el, akkor remélhetőleg legalább 3 nappal eltolhatnám? Lehet tőle valami bajom? Várom válaszát, üdvözlettel.

        Dr. Pétervári László válasza a Egyéb témában

        A menstruációs ciklus befolyásolása csak nagyon ritkán és csak nagyon szükséges esetekben javasolt, és akkor is csak 7-10 nappal érdemes késleltetni, hiszen a szervezet hormonális működésébe avatkozunk bele, melynek nem várt és kellemetlen mellékhatásai lehetnek (ciklus megváltozása, rendszertelen vérzés). Ezt betartva a menstruációs ciklus befolyásolása biztonságos, nem jár káros hatással a női szervezetre. A ciklus második felében a tüszőrepedést (ovuláció) követően a kilökődött petesejt helyén a tüszőhám és a belső tok sejtjeinek átalakulásával jön létre az ún. sárgatest, amely a progeszteron nevű hormon termelésével a méhnyálkahártya vastagodását, fenntartását idézi elő, előkészítve azt a megtermékenyített petesejt befogadására. Ilyenkor a termelt progeszteron szint magas, azonban a megtermékenyítés elmaradása esetén szintje lecsökken, ennek eredményeként bekövetkezik a méhnyálkahártya leválása. Ha kívülről (szájon, hüvelyen) viszünk be progeszteron készítményt, a magas progeszteron szint megakadályozza a méhnyálkahártya lelökődését. A gyógyszer használatának felfüggesztésével a hormonszint néhány napon belül lecsökken és jelentkezik a menzesz.Egyszerűbb a helyzet a fogamzásgátló tablettát szedő nők esetében. Ilyenkor a tabletta szedését a 21. napon nem kell befejezni, hanem tovább kell szedni a kívánt időtartamig, de 7-10 napnál tovább nem javasolt. Többfázisú tabletták szedése során az utolsó fázis tablettáival kell folytatni a gyógyszer szedését addig a napig, amíg a menzesz eltolását tervezzük. Amennyiben néha nem tart szünetet a tabletta szedésével, az még semmilyen káros következménnyel nem jár. A menstruációt akár előrébb is lehet hozni néhány nappal, ha rövidebb, 7 nap helyett csak 5 napos szünetet tartunk. Az is lehetséges,hogy a elkezdi szedni és a készítményt nem hagyja abba csak 7-10 nappal később.Azután fog jelentkezni a menstruáció.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. július 18., 11:21; Megválaszolva: 2017. július 18., 18:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktorúr! Panaszaim körülbelül egy hónapja kezdődtek egy izomgörccsel amitől olyan stresszes lettem hogy gyomor panaszaim is lettek . Ritkán érzek puffadást. lágyabb a székletem 1 hétig sárga volt de arra írtak fel normixot és...
        Tisztelt Doktorúr!A következő problémával kapcsolatban szeretnék önttől tanácsot kérni!Kb kéthonapja jelentkezett nálam hasi fájdalom ami nyomásra nem mutattható ki,hogy honan ered ez néha elmulik néha vissza jön ezzel egy időben...
        Tisztelt Dr. Plósz János! Igazából nem tudom, hogy Önnek kell-e leírnom a problémám. Múlt héten jelentkezett nálam a véres széklet. Élénk piros színű vér látható a székletem tetején. Mikor keményebb a székletem akkor fordul ez elő....
        Tisztelt Doktor Úr! Január 8-a után hugyúti fertőzésre szedtem Morualt, ez 3 napig kering a szervezetben, majd Savulint 2 napig, majd mivel az panaszokat okozott Fromilid Uno 600-at szedtem 7 napig. Ez alatt és után szedtem probiotikumot, azonban...
        Tisztelt Doktor Úr! 2017. 09.18-án laparoszkópos gyomorcsonkoló műtétem volt (Billroth 2), amelynek során eltávolították a gyomrom alsó 2/3 részét, egyúttal az epehólyagot is eltávolították. A műtét oka ismeretlen eredetű tumor a gyomor...
        Üdvözlöm ! Elkeseredésemben irok Ónnek . Több mint 10hónapja állnak fenn panaszaim.Rengeteg orvosnál voltam ,magán szférában is. Tüneteim-szédülés,fulladás,hasfájás,hasi diszkomfort érzés,szúrás,jobb oldalon...
        GERD diagnózis 2002-ben Epés reflux miatt motiliumot szedtem, egészen 2017.szeptemberig. Ekkor saját döntésem alapján (teljesen panaszmentes voltam) abbahagytam a motilium szedését. 2018.02. hónaptól érzem ismét ugyanazokat a tüneteket,mint...
        Üdvözlöm. A mai nap mikor wc- voltam. Sok vér távozott a székletemmel együtt. Nagyon megíjedtem, mert 2014 ben rosszindulatú petefészekrákot diagnoztizáltak. Jelenleg tünetmentes vagyok. Ez mi lehet. Aranyér,vagy sürgösen keressek fel egy...
        Tisztelt Doktornő! Szíveskedjen a mellékletben elküldött labor eredményt kiértékelni részemre. A gyógyszerek amit szedek: Covarex kombi: R-5mg 1 szem, Covercard: E:-5 mg-osból 1/2 szem. Asa: E: 1 szem. Kérem adjon néhány jó tanácsot,...
        Tisztelt Doktor úr! 2017 áprilisában kezdődtek panaszaim: haspuffadás, hányinger, hányás, székrekedés, ami mostanra már hasmenés, illetve bal oldalon köldök vonalában szúró érzés táplálkozás után. Gasztroenterológiára kaptam...