• Ödéma, vagy valami más?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr, Tisztelt Doktor Nő! Korábban (egy-két évvel ezelőtt) is észrevettem, hogy a lábszáramon, a sípcsontomon mélyedés (benyomódás) látható, ami egy idő után elmúlt, és így nem tulajdonítottam neki jelentőséget. A napokban (két hete szinte egész nap ülök, esténként kissé túlerőltetve magamat futok) viszont felfigyeltem arra, hogy a zokni is kisebb elváltozást okoz, illetve a sípcsontom néhány másodperces benyomása után a benyomás helyén mélyedés (akár 2-3 mm mély) marad. A problémának utána olvasva megállapítottam (talán helyesen, talán nem helyesen), hogy ödémám lehet. A jelenség mindkét lábszáramon (sípcsontomon) tapasztalható, és jellemzője még, hogy az fájdalommal nem jár, a bokámat, illetve más testrészemet nem érinti. A lábszárak megvastagodása, bedagadása egyébként szemmel nem látható. A munkámból kifolyólag általában elég sokat ülök, de munka után igyekszem mozogni. Naponta legalább 4 km-t gyalogolok (munkahely és lakás között), alkalmakként kocogok vagy kerékpározom, illetve Édesapám 52. évében bekövetkezett szívinfarktus miatti halála, testvérei szívproblémái és az öröklődés kockázati tényezője miatt egy magánklinikán évente alapos (terheléses EKG, szívultrahang, stb.) kardiológiai szűrővizsgálatnak vetem alá magamat (szeptember, október környékén). A vizsgálatok kóros elváltozást ez idáig nem állapítottak meg. Vérnyomásom 135-140/80-85 Hgm között mozog. Olvastam arról is, hogy a probléma mögött veseelégtelenség is állhat. Eddig a vesémmel nem volt problémám. Igyekszem sokat inni, vizelési panaszaim nincsenek, éjszaka nem kell felkelnem. Alkoholt nagyon minimális mértékben fogyasztok, havonta nagyjából 5-10 instant KW-t iszom, és soha nem dohányoztam. Gyomorpanaszaim miatt az étkezésem nem túl kiegyensúlyozott, de a súlyomat (105-110 kg 188 cm testmagasság mellett) stabilan tartom. Tisztelettel kérdezem, hogy mennyire kell aggódnom tapasztalt panaszom miatt, mi állhat a problémám hátterében, és esetleg milyen vizsgálatot javasolnak?

        Dr. Molnár Dóra válasza a lábszár oedema témában

        Kedves Kérdező, egyhe lábszár duzzanat hátterében több tényező is állhat. Az egyik leggyakoribb a vénás és nyirok keringési rendszer zavara, melyet a sok ülés és a meleg miatti bőr ér tágulás még erősít. Javaslom, hogy ne csak este mozogjon, hanem napközben is többször álljon fel, végezzen egy kis vénás tornát. (Pár perc!) Az Ön által elmondott jelenség hátterében pajzsmirigy betegség is állhat néha, vérvétel javasolt TSH meghatározása céljából. Ezzel együtt érdemes a vesefunkció, össz fehérje és albumin szint ellenőrzése is egy általános vizelet vizsgálat mellett. Mivel rendszeresen ellenőrzi kardiológus, ezért a lábdagadás hátterében szívbetegség valószínűleg nem áll. Néha még bizonyos gyógyszerek is okozhatnak ödémát, de úgy tűnik, Ön nem szed ilyet. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. június 23., 09:17; Megválaszolva: 2017. június 30., 07:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztekt Dr Úr Olyan tüneteim vannak, amikkel nem tudom kihez is fordulhatok. Első tünet amikor is egésznap teltség érzés van a gyomromban. Majd következő napon már apró nyilalások vannak a vékonybélnél itt ott étel, ital fogyasztásakor,...
        Kedves Dr. Molnár Dóra! Anyukám labor eredményeiben hónapok óta magas a creatin kináz értéke (312). Megerőltető fizikai tevékenység nem volt. A CKMB érték normális. A háziorvosa nem tanácsol semmit, hogy milyen orvosnál kellene ennek...
        Tisztelt doktor úr! 4 nappal ezelőtt a méhszáj sebemet kezelték és ezután a SILVER-Q hüvelykapszulát kell alkalmaznom 6 napig, majd a Gynoflor hüvelytablettát kell használnom. A problémám az lenne, hogy a nőgyógyásszal nem tudattam, hogy 4...
        Kedves Doktor Úr! Ételintolerancia vizsgálat (vérből) mérsékelt tejallergiát mutatott ki. A vizsgálat bőrgyógyászati problémák miatt volt szükséges. A vizsgálat kazeinre negatív lett, így nem világos számomra, hogy a tej mely...
        Tisztelt Doktor Úr ! Fogamzásgátló tablettát szedek (Lyndinette 20) Egy hónapja kezdtem el szedni, de mellette rendszeresen edzek konditeremben, és KÜLSŐ ARANYEREM keletkezett, nem tudom pontosan, hogy trombotizált aranyérről van-e szó,időként...
        Tisztelt Doktornő! Jó 7-8 hónapja vettem észre, hogy a jobb oldalon, a homlokom csúcsa felett, a hajas fejbőrömön van egy mélyedés, illetve ároknak nevezném, kb 10 centisnek mondanám, íves formájú, onnan fentről a haléntékomig halad...
        Üdvözlöm! Az én panaszaim már évek óta tartanak. A családban van visszeres, szívbeteg és cukorbeteg is. Nálam korábban még szívritmuszavart állapítottak meg és dohányoztam kb 4 évig. Az alábbi tüneteket vettem észre magamon: homályos...
        Üdvözletem. Neurológiàn kaptam egy Betahistin-ratiopharm 24mg tablettàt amiből 2×1et kell beszednem. Viszont a lábaim elkezdtek fàjni így elkezdeném szedni a detralexet is.a kérdésem, hogy a kettő gyógyszer együtt szedhető e?a màsik...
        Olyan kerdesem lenne, hogy a koldokom belseleje nyomasra nagyon faj 3-4napja , ha kohogok is beszur vagy ha tusszpgok. Illetve ha mondjuk hidat akarnek csinalni , ahogy megfeszul is nagyon faj. MITOL lehet ? Komoly a baj ?
        Tisztelt Doktor Ur! 27 hetes kismama vagyok, most készült egy vérvizsgálat, mely szerint a CMV Igg és CMV igm értékem is pozitív. CMV igg: (27 mol) pozitív CMV igm: (29) pozitív Aviditás magas (4 hónapnál régebbi fertőzés) Utolsó...