• Mellékhatás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/ Úr! Körülbelül egy hete Azi Sandoz 500 mg tablettát vettem be, hörgős megbetegedésre Magyarországon voltam még. Mivel úgy éreztem rosszul vagyok tőle, remegtem és émelyegtem, nem mertem belőle többet bevenni.Így az ajánlott 3x1szem helyett 1et vettem be. A tabletta bevételével időben, de nem tudom a kettőnek van e köze egymáshoz, szúró fájdalmat kezdtem érezni lágyék tájon, ami üléskor fokozódik. Időközben eljöttem otthonról és külföldön vagyok és újra dolgozom. Jelenleg az itteni orvosok egyike sem tudott időpontot adni de az is lehet a probléma nem háziorvos jellegű.A háziorvos asszisztense az javasolta menjek be a kórház sürgősségi osztályára mivel már csak ott kaphatok rövid időn belül ellátást. Oda kéne mennem? Mivel fájdalmam volt elmentem a helyi gyógyszertárba, ahol a patikus a panaszaim alapján csináltatott velem egy gyors tesztet húgyúti fertőzésre, ami pozitívnak bizonyult. Vizelésnél nem érzek égető érzést és nem is kell gyakran mennem, viszont némi csípő váladék keletkezését érzem napközben. A panaszomra kaptam tőzegáfonyás készítményeket és egy porállagú antibiotikumot (Monuril 3g), amit egyszer kellett bevenni. A fájdalomnak 3 nap múlva kell elmúlnia. Most tartok másfél napnál. A fájdalom erős haspuffadással és puha hasfallal jár, ami még jobban aggaszt. Mai új tünet ként hideg, a combok felé sugárzó, bizsergő érzés jött ki, ami eddig nem volt. A kérdésem az, hogy ez valóban egy húgyúti fertőzés lefolyása lehet és független az AZI Sandoz bevételétől? Mellékhatásról nem beszélhetünk? Ebben az esetben a kapott antibiotikum hat és az újszerű hideg,szúrós fájdalom a gyógyulás része? Vagy az állóképességet igénybe vevő fizikai munka, megerőltetés hozta volna ki a fájdalmat? Ha nem múlna el a fájdalom milyen orvoshoz forduljak? Lehet a probléma nőgyógyászati eredetű?

        Dr. Szanyi Andrea válasza a hasi panasz témában

        Kedves Kérdező! Orvosi vizsgálat nélkül nehéz véleményt mondani. Panasza nem egyértelműen húgyúti jellegű, lehet nőgyógyászati eredetű is, hiszen, mint írja „némi csípő váladék keletkezését érzem napközben” miközben húgyúti fertőzésre jellemző vizelési panaszokat nem említ. A vizeletteszt pozitivitását okozhatja hüvelyi folyás is. Hasi puffadása hátterében valóban állhat előzetes antibiotikus kezelés is, viszont amennyiben nem múlik, bélgyulladás is lehet a hátterében . Mind a nőgyógyászati panasz, mind a hasi panasz kisugározhat a combok irányába. Javasolnám, hogy elsőként keressen fel nőgyógyászt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2017. március 17., 12:31; Megválaszolva: 2017. március 20., 21:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor úr! 4 nappal ezelőtt a méhszáj sebemet kezelték és ezután a SILVER-Q hüvelykapszulát kell alkalmaznom 6 napig, majd a Gynoflor hüvelytablettát kell használnom. A problémám az lenne, hogy a nőgyógyásszal nem tudattam, hogy 4...
        Kedves Doktor Úr! Ételintolerancia vizsgálat (vérből) mérsékelt tejallergiát mutatott ki. A vizsgálat bőrgyógyászati problémák miatt volt szükséges. A vizsgálat kazeinre negatív lett, így nem világos számomra, hogy a tej mely...
        Tisztelt Doktor Úr ! Fogamzásgátló tablettát szedek (Lyndinette 20) Egy hónapja kezdtem el szedni, de mellette rendszeresen edzek konditeremben, és KÜLSŐ ARANYEREM keletkezett, nem tudom pontosan, hogy trombotizált aranyérről van-e szó,időként...
        Tisztelt Doktornő! Jó 7-8 hónapja vettem észre, hogy a jobb oldalon, a homlokom csúcsa felett, a hajas fejbőrömön van egy mélyedés, illetve ároknak nevezném, kb 10 centisnek mondanám, íves formájú, onnan fentről a haléntékomig halad...
        Üdvözlöm! Az én panaszaim már évek óta tartanak. A családban van visszeres, szívbeteg és cukorbeteg is. Nálam korábban még szívritmuszavart állapítottak meg és dohányoztam kb 4 évig. Az alábbi tüneteket vettem észre magamon: homályos...
        Üdvözletem. Neurológiàn kaptam egy Betahistin-ratiopharm 24mg tablettàt amiből 2×1et kell beszednem. Viszont a lábaim elkezdtek fàjni így elkezdeném szedni a detralexet is.a kérdésem, hogy a kettő gyógyszer együtt szedhető e?a màsik...
        Olyan kerdesem lenne, hogy a koldokom belseleje nyomasra nagyon faj 3-4napja , ha kohogok is beszur vagy ha tusszpgok. Illetve ha mondjuk hidat akarnek csinalni , ahogy megfeszul is nagyon faj. MITOL lehet ? Komoly a baj ?
        Tisztelt Doktor Ur! 27 hetes kismama vagyok, most készült egy vérvizsgálat, mely szerint a CMV Igg és CMV igm értékem is pozitív. CMV igg: (27 mol) pozitív CMV igm: (29) pozitív Aviditás magas (4 hónapnál régebbi fertőzés) Utolsó...
        Kedves Doktorok! Az utóbbi időben sajnos nem vagyokbtúl jóo. Augusztus elején, piros foltok jelentek meg rajtam...tobb vizsgalaton is túl vagyok a vastagbel tükrözéstől az alap allergologiai vizsgàlaton at a bőrgyógyàszig mindenen. Sajnos ezek...
        Tisztelt Doktornő! Ön szerint a gyereket akkor kell felöltöztetni, ha fázik, vagy akkor kell levenni a ruhát róla, ha melege van? Másképpen megközelítve a problémát: Inkább alul, vagy inkább túlöltöztessük a gyereket?